Język łaciński z elementami wiedzy o antyku WH-FPZ-I-1-JezLac
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7j3z8wQrWxHAFGj-cqDyrB6QU4L68YHaP8EiNP8-BKY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6a5a185f-73a2-4012-b9ce-c5450e896b1b&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aITYwzo7UWh4a7tAT9FsO42SsSifJ9UnaTk20lOeQIbk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1a260b7a-dbe4-4db9-b29e-f7cec81402b0&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aI_YDufixiiLoEwbAXJS09YQBFeziTLwIiTgyF8WfH5g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=99a0b7eb-fe3d-42a9-b3db-c750493e1d11&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_L)
student umie tłumaczyć i rozumie proste teksty i sentencje łacińskie oraz terminologię naukową; rozpoznaje znaczenie i funkcję odwołań do kultury antycznej w kulturze polskiej
W cyklu 2021/22_L:
student umie tłumaczyć i rozumie proste teksty i sentencje łacińskie oraz terminologię naukową; rozpoznaje znaczenie i funkcję odwołań do kultury antycznej w kulturze polskiej |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
student:
rozumie złożoność i wielofunkcyjność języka, zna metody jego analizy, zna normy językowe i ich rolę w kształtowaniu komunikacji społecznej
potrafi zrozumieć podstawowy tekst napisany w języku łacińskim
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy językoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu
0,5 ECTS udział w zajęciach
1 ECTS kolokwia
Kryteria oceniania
student ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach, w ciągu każdego semestru student ma zaliczyć 3 kolokwia, obejmujące
materiał gramatyczny z poprzednich zajęć; w I i II semestrze wraz z wymagana frekwencja kolokwia te stanowią podstawę
zaliczenia zajęć; na ocenę końcową może mieć wpływ również aktywność studenta podczas zajęć
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
O. Jurewicz, L. Winniczuk, J. Żuławska, Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych (wydanie dowolne);
J. Wojtczak-Szyszkowski, Roma clarissima urbium, Warszawa 2008; Fides et litterae, Warszawa 1998;
Słownik łacińsko-polski (wydanie dowolne, zalecane pod red. K. Kumanieckiego)
Praktyczny słownik łacińsko-polski (oprac. J. Mańkowski).
zbiory i opracowania sentencji łacińskich: S. Kalinkowski, Aurea dicta, złote słowa, (wydanie dowolne), Cz. Jędraszko,
Łacina na co dzień, Warszawa 1990 lub inne zbiory
A.W. Mikołajczak, Łacina w kulturze polskiej, Wrocław 2005.
W cyklu 2021/22_L:
O. Jurewicz, L. Winniczuk, J. Żuławska, Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych (wydanie dowolne);Słownik łacińsko-polski (wydanie dowolne, zalecane pod red. K. Kumanieckiego)zbiory i opracowania sentencji łacińskich: S. Kalinkowski, Aurea dicta, złote słowa, (wydanie dowolne), Cz. Jędraszko, Łacina na co dzień, Warszawa 1990 lub inne zbioryGramatyka j. łacińskiego (dowolny autor, dowolne wydanie).A.W. Mikołajczak, Łacina w kulturze polskiej, Wrocław 2005. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Kod zespołu Łacina niestac.: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: