Historia literatury polskiej-literatura dawna-oświecenie-wykład WH-FPZ-I-1-HLPLD-OsW
Zajęcia łączą podstawowe elementy wykładu kursowego z wyborem kilku problemów istotnych z punktu widzenia aktualnych kierunków badań epoki, takich jak: swoiste cechy oświecenia polskiego, uniwersalizm i rodzimość, sytuacja i kierunki przemian gatunków literackich, miejsce epoki w procesie historycznym kultury polskiej itp. Celem zajęć jest prezentacja problematyki oświeceniowej w świetle współczesnych badań.
W cyklu 2021/22_L:
Treści merytoryczne: |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
FP1_W08
student zna kryteria periodyzacji literatury polskiej i powszechnej, zna
kanoniczne dzieła literackie epoki oświecenia, zna główne
kierunki analizy i interpretacji dzieł oświeceniowych, rozumie ich konteksty
kulturowe, zna dorobek krytyczny im poświęcony literaturze oświecenia
FP1_U03
student potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami
badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie
przeprowadzić analizę i interpretację oświeceniowego dzieła literackiego
FP1_K01
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu literatury oświecenia, konfrontowania jej z najnowszym stanem badań oraz zasięgania opinii znawców epoki oświecenia, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą: student bardzo dobrze zna kryteria periodyzacji literatury polskiej i powszechnej, bardzo dobrze zna kanoniczne dzieła literackie epoki oświecenia, bardzo dobrze zna główne
kierunki analizy i interpretacji dzieł oświeceniowych, rozumie ich konteksty
kulturowe, bardzo dobrze zna dorobek krytyczny im poświęcony literaturze oświecenia; student potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami
badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie
przeprowadzić analizę i interpretację oświeceniowego dzieła literackiego;
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu literatury oświecenia, konfrontowania jej z najnowszym stanem badań oraz zasięgania opinii znawców epoki oświecenia, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu
Na ocenę dobrą: student dobrze zna kryteria periodyzacji literatury polskiej i powszechnej, dobrze zna
kanoniczne dzieła literackie epoki oświecenia, dobrze zna główne
kierunki analizy i interpretacji dzieł oświeceniowych, rozumie ich konteksty
kulturowe, dobrze zna dorobek krytyczny im poświęcony literaturze oświecenia; student potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami
badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz korzystając z dorobku badaczy,
przeprowadzić analizę i interpretację oświeceniowego dzieła literackiego;
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu literatury oświecenia, konfrontowania jej z najnowszym stanem badań;
Na ocenę dostateczną: student na poziomie elementarnym zna kryteria periodyzacji oświeceniowej literatury polskiej i powszechnej, zna na poziomie podstawowym kanoniczne dzieła literackie epoki oświecenia oraz główne kierunki analizy i interpretacji literatury oświeceniowej, na poziomie podstawowym zna dorobek krytyczny poświęcony literaturze oświecenia; potrafi wymienić terminy i narzędzia badawcze z zakresu literaturoznawstwa oraz korzystając z dorobku badaczy przeprowadzić analizę oświeceniowego dzieła literackiego; student na poziomie podstawowym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej z zakresu epoki oświecenia.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: