Zasady redagowania tekstu WH-FPZ-C-ZRT.1
Treści merytoryczne:
Treścią przedmiotu jest: krytyczna analiza tekstu preznaczona do wydania pod kątem poziomu redagowania, ingerencji niezbędnych od koniecznego na poziomie minimum po redakcję "doskonałą" - oraz - przyjęte we współczesnym edytorstwie zasady, standardy prozy redakcyjnej na kilku poziomach/warstwach tekstu:
- warstwa poprawnej polszczyzny aż do pięknej polsczyzny - z zagadnieniami rozumienia stylu, specyfiki tekstu autorskiego z jego indywidualizmem językowym a maniera stylu i progiem kompetencji/ingerencji redaktora
- warstwa merytoryczna tekstu i poziom odpowiedzialności redaktora w zależności od przyjęto stylu prozy przez wydawnictwo; mozliwości ingerencji w konstrukcję tekstu, poziom współpracy z autorem
- warstwa edytorska: zagadnienia norm i zasad edytorskich w tym zwyczajowych, zmieniających się, poznanie dalszych etapów pracy nad książką
- edytorskie elementy tekstu przygotowania do wydania:
- podziały
- aneksy
- analizy
- pagina
- elementy redakcji technicznej - odpowiedzialności redaktora za tę sferę.
Metody oceny: wyłącznie praca redakcyjna w tekstach plus obecnośc na zajęciach; powyżej trzech nieobecności: koniecznośc dodatkowych prac, ponad liczbę pisanych podczas zajęć, przy czym wszystkie prace wykonywane sa wyłącznie podczas zajęć.
Literatura
Zaleceniem lektur dla studentów tego przedmiotu - poza obowiązującymi słownikami, służącymi jako pomoc (ale tylko pomoc) - jest krytyczna i uważna lektura wielorakich tekstów funkcjonujących w przestrzeni kulturowej (poza książkami: prasa, billboardy, teksty reklamowe, ulotki informacyjne) ze zwróceniem uwagi na funkcję tekstu i jego społeczny kontekst: w zależności od tego: np. sposoby zapisu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: