Wprowadzenie do współczesności WH-FPZ-C-WDW.1
Zajęcia (lektury, onteksty lekturowe):
1. Stanisław Brzozowski vs Witold Gombrowicz
2. S.I. Witkiewicz vs C.K Norwid
3. D. Masłowska vs. T. Peiper
4. A. Wat vs. M. Białoszewski
5. T. Słobodzianek vs. K.I Gałczyński
6. K. Ratoń vs. J. Tuwim
7. M. Pilot vs. Ożóg ("Okolica poetów")
8. M. Świetlicki vs. W. Wencel
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
K_W08 [ma uporzadkowana i pogłebiona wiedze o dziełach literackich
z poszczególnych epok oraz ich kontekstach kulturowych (ma
szczegółowa wiedze o najnowszych badaniach z tego zakresu i ich
rezultatach)]
KW_04 ma uporzadkowana i pogłebiona wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej
KU_05 posiada umiejetnosc referowania literatury przedmiotu, merytorycznego
argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania
KU_10 posiada dobrze ukształtowana umiejetnosc przygotowania wystapienia
ustnego oraz prezentacji multimedialnych w jezyku polskim, dotyczacych
zagadnien kultury, jezyka i literatury,
KK_02 potrafi współdziałac i pracowac w grupie, podejmujac rónorodne
zadania
ECTS = 3
Udział w ćwiczeniach - 15 h
Przygotowanie do ćwiczeń - 15h
Przygotowanie do egzaminu - 15h
Kryteria oceniania
METODY:
metoda ćwiczeniowa, elementy wykładu konwersatoryjnego, referaty/zagajenia (efekty: KW_04, KW_08, KU_05, KU_10, K_K02)
KRYTERIA OCENIANIA:
K_W08 [ma uporządkowaną i pogłębioną wiedze o dziełach literackich
z poszczególnych epok oraz ich kontekstach kulturowych (ma
szczegółowa wiedze o najnowszych badaniach z tego zakresu i ich
rezultatach)]
na ocenę 2 (ndst.) - nie dysponuje uporządkowaną i pogłębioną wiedzą o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.
na ocenę 3 (dst.) - ma dostatecznie uporządkowaną, niepogłębioną wiedzę o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.
na ocenę 4 (db.) - ma dobrze uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.
na ocenę 5 (bdb.) - ma bardzo dobrze uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.
KW_04 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej
- na ocenę 2 (ndst.) - nie ma uporządkowanej, pogłębionej wiedzy ogólnej i szczegółowej z zakresu historii literatury polskiej
- na ocenę 3 (dst.) - ma w stopniu dostatecznym uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej
- na ocenę 4 (db.) - ma w stopniu dobrym uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej
- na ocenę 5 (bdb.) - ma w stopniu bardzo dobrym uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej
KU_05 (posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania)
- na ocenę 2 (ndst.) - nie posiada umiejętności referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania.
- na ocenę 3 (dst.) - w stopniu dostatecznym posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania.
- na ocenę 4 (db.) - w stopniu dobrym posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania.
- na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze potrafi referować literaturę przedmiotu, merytorycznie
argumentować, formułować wnioski i je syntetyzować
KU_10 (posiada dobrze ukształtowana umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku)
- na ocenę 2 (ndst.) - nie posiada dobrze ukształtowanej umiejętności przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.
- na ocenę 3 (dst.) -posiada dobrze ukształtowaną umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.
- na ocenę 4 (db.) -posiada dobrze ukształtowana umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.
- na ocenę 5 (bdb.) -posiada dobrze ukształtowana umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.
KK_02 - (potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania)/
- na ocenę 2 (ndst.) -niw potrafi współdziałać i pracować w grupie, nie podejmuje różnorodnych zadań w celu współpracy.
- na ocenę 3 (dst.) -potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania w stopniu dostatecznym.
- na ocenę 4 (db.) -potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania w stopniu dobrym.
- na ocenę 5 (bdb.) -potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania w stopniu bardzo dobrym.
Ocena ostateczna: średnia z ocen formujących (1/3), ocena na podstawie aktywności udziału w zajęciach (max. 1 nieobecność), referatów (2/3) oceny.
Literatura
T. Słobodzianek, Nasza klasa
K.I, Gałczyński, Wybór pozezji, wyd. 4
M. Pilot, Pióropusz
B. Ożóg, Okoliczianie
S. Brzozowski, Legenda młodej Polski
W. Gombrowicz, Dzienniki
Idem, Pronografia
S.I. Witkiewicz, Nienasycenie
C.K. Norwid, Milczenie
D. Masłowska, Paw królowej
T. Peiper, Miasto, masa, maszyna
B. Shulz, Sklepy cynamonowe, Sanatorium pod klepsydrą
A. Wat, Ja z jednej i ja z drugiej strony mego popsożelaznego piecyka
M. Białoszewski, tomy wierszy: Obroty rzeczy, Rachunek zaściankowy, Mylne wzruszenia
K. Ratoń, Poezje, wyd. Oficyna 21, Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: