Podstawowe zagadnienia edytorskie literatury staropolskiej i oświeceniowej WH-FPZ-C-PZELSIO.1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
1. Zna i rozumie podstawowe problemy edytorstwa literatury
staropolskiej i oświeceniowej i wie, w jaki sposób można je rozwiązać.
2. Definiuje podstawowe terminy edytorskie oraz zna podstawowe narzędzia pracy edytora.
3. Potrafi krytycznie opracować tekst staropolski lub oświeceniowy (analizuje przekazy, formułuje objaśnienia oraz aparat krytyczny, posługuje się odpowiednią terminologią).
4. Zna podstawowe typy edycji i ich przykłady oraz potrafi krytycznie oceniać ich przydatność.
5. Docenia rolę edytora w recepcji dzieła literackiego, potrafi wskazać jego pozytywny i negatywny wpływ na recepcję tekstu (podaje przykłady).
udział w ćwiczeniach - 15
przygotowanie do ćwiczeń - 15
konsultacje - 5
czas na pisanie pracy rocznej - 10
przygotowanie do kolokwium - 15
SUMA GODZIN: 60 / 30 = 2
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową maja wpływ: wyniki kolokwium, wyniki pracy rocznej, aktywność podczas zajęć oraz frekwencja
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: