Analiza dzieła literackiego WH-FPZ-C-ADL.1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
FP1_W01. Student ma podstawową wiedzę o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna jej aksjologiczny horyzont.
FP1_W03. Student zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa.
FP1_U03. Student umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze.
FP1_U04. Student potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
FP1_U07. Student posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania i formułowania wniosków.
FP1_U08 Student umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych.
FP1_K02 Student potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej różne role i kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.
ECTS = 2 = 30h / 15h
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
elementy wykładu konwersatoryjnego, metoda problemowa, giełda pomysłów, metoda
cwiczeniowo-praktyczna
Literatura
Literatura:
Artykuły:
1.M. Głowiński, T. Kostkiewiczowa, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Słownik
terminów literackich, Wrocław 1972 lub wyd. następne.
2. H. Markiewicz, Interpretacja semantyczna dzieł literackich, w tomie: Wymiary dzieła
literackiego, Kraków 1984 (i wyd. nast.).
3. M. P. Markowski, Interpretacja i literatura, "Teksty Drugie" 2001, nr 5.
4.J. Sławiński, Miejsce interpretacji, Gdańsk 2006
5. R. Nycz, Teoria interpretacji. Problem pluralizmu, w: Tekstowy świat, Kraków 1993.
6. M. Głowiński, Świadectwa i style odbioru, [w:] Style odbioru. Szkice o
komunikacji literackiej, Kraków 1975
Teksty do interpretacji:
U. Eco, Imię Róży, przeł. Adam Szymanowski, Kraków 2012 (lub inne wydania)
S.I. Witkiewicz, Nienasycenie w: tegoż, Dzieła zebrane, Warszawa 1992
Liryka polska. Interpretacje, red. J. Prokop, J. Sławiński, Gdańsk 2001.
Świetlicki M., Zimne kraje, 1992
Świetlicki M., Zimne kraje 2
W. Wencel, Oda na dzień św. Cecylii, 1995
Z. Herbert, Pan Cogito (różne wydania - cały tom)
A. Mickiewicz, Sonety Krymskie (różne wydania - cały cykl)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: