Teksty kultury na lekcji języka polskiego jako obcego WH-FP-SP-II-2-TekKul
Studenci podczas zajęć będą analizować podręczniki do nauki języka polskiego jako obcego pod względem wykorzystania tekstów kultury do nauczania języka. Analizowane będą programy nauczania na poziomach A1-C2. Studenci będą samodzielnie konstruować zadania rozwijające różne sprawności w oparciu o teksty kultury.
W cyklu 2023/24_L:
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć (w tym warsztatów) z zakresu polskiej kultury i historii przeznaczonych dla cudzoziemców na różnych poziomach zaawansowania. Studenci poznają sposoby rozwijania kompetencji realioznawczej, socjokulturowej i socjolingwistycznych na poziomach zaawansowania od A1 do C2. Zajęcia wzbogacone będą o elementy komunikacji międzykulturowej. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FP2_W09 FP2_U08 FP2_K05
Kryteria oceniania
Ocena ciągła, kształtująca, ocena koleżeńska.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Kultura na lekcji języka polskiego jako obcego, red. W. Miodunka, 2004.
https://jows.pl/artykuly/muzyka-jako-skuteczne-narzedzie-wspomagajace-nauke-jezykow-obcych
https://jows.pl/artykuly/jesli-nie-tekst-literacki-to-co-o-literaturze-na-lekcjach-drugiego-jezyka-obcego-na-przykladzie-je
https://jows.pl/artykuly/wplyw-tolerancji-wieloznacznosci-na-akwizycje-jezyka-obcego
https://jows.pl/artykuly/przyslowia-na-lekcji-jezyka-regionalnego-kaszubskiego-w-szkole-podstawowej-propozycja-dydaktyczna
https://jows.pl/artykuly/teksty-sredniowieczne-inspirujace-wspolczesna-popkulture-na-lekcjach-jezyka-lacinskiego
https://jows.pl/artykuly/kreatywne-wykorzystanie-piosenki-z-mlodzieza-w-klasie-jezyka-angielskiego
https://jows.pl/artykuly/kreatywnosc-potencjal-wyzwanie-czy-po-prostu-koniecznosc-o-kreatywnym-pisaniu-na-lekcji-jezyka-o
https://jows.pl/artykuly/kreatywnosc-a-skuteczne-nauczanie-jezykow-obcych
https://jows.pl/artykuly/warunki-rozwijania-kreatywnosci-w-nauce-jezykow-obcych
W cyklu 2023/24_L:
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, pod red. W. Miodunki, Kraków 2004. Przemysław E. Gębal, Realia i kultura w nauczaniu polskiego jako obcego. [w:] Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. Piotra Garncarka i Piotra Kajaka. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2012 Kanon kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. P. Garncarka i in. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2010; |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: