Ewaluacja, ocenianie, certyfikacja WH-FP-SP-II-2-EwOcCe
Zajęcia mają na celu zapoznanie studenta z metodami i technikami testowania znajomości języka polskiego jako obcego (poziomy A1–C2) z szczegółowym uwzględnieniem Państwowego Egzaminu z jpjo. Jednym z podstawowych celów tego kursu jest zdobycie przez studenta wiedzy dot. tworzenia poprawnych testów pod kątem merytorycznym, a także umiejętne dopasowanie materiału testowego/sprawdzającego do potrzeb uczącego się.
W cyklu 2021/22_Z:
Zajęcia służą zapoznaniu studentów z metodami i technikami stosowanymi w określaniu stopnia znajomości języka obcego i ewaluowaniu go, weryfikowaniu efektów kształcenia językowego, testowania biegłości językowej i certyfikacji znajomości języka jako obcego - w odniesieniu do języka polskiego. Studenci poznają i analizują typy zadań weryfikujących poszczególne sprawności językowe oraz rodzaje testów (m.in. testy biegłości, testy osiągnięć, testy plasujące). W trakcie zajęć przeprowadzana jest analiza dostęonych testów z języka polskiego jako obcego oraz próby tworzenia własnych. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Do konwersatorium, prowadzonego w formie 30 godzin, przypisano 3 punkty ECTS:
udział w konwersatorium: 30 godzin
szczegółowe opracowanie kluczowych pozycji metodycznych dot. ewaluacji, testowania, certyfikacji: 15
opracowanie metodycznych materiałów uzupełniających: 10
przygotowanie autorskiego testu, uwzględniającego 5 sprawności językowych (RS, RT, PG, Pisanie, Mówienie) = 20 godzin
konsultacje: 10 godzin
Łącznie: 85 godzin = 3 ECTS
* 1 ECTS = 25-30 godzin
| W cyklu 2022/23_Z: Udział w zajęciach: 30 godzin.
Przygotowanie do zajeć: 15 godzin.
Przygotowanie zadń zaliczeniowych: 25 godzin.
Konsultacje: 5 godzin. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu student ma widzę z zakresu testowania jako narzędzia sprawdzającego zdobytą wiedzę językową cudzoziemca, certyfikacji JPJO, struktury egzaminu z JPJO, potrafi stworzyć autorskie materiały z uwzględnieniem 5 sprawności językowych (rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, poprawność gramatyczna, pisanie, mówienie).
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą (5): student ma wiedzę z zakresu testowania jako sposobu weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności językowych cudzoziemca oraz rodzajów testów (np. test postępu, test biegłości.), objaśnia wszystkie wprowadzone terminy z zakresu certyfikacji jpjo. Student potrafi dokonać właściwej oceny dowolnego materiału dydaktycznego (np. materiały autentyczne, podręczniki do nauki wybranych sprawności językowych), a później wykorzystać go w odpowiedni sposób. Student potrafi samodzielnie stworzyć autorski test biegłości, składający się z 5 części (RS, RT, PG, pisanie, mówienie), w którym zostaną uwzględnione założenia programowe wybranego poziomu znajomosci języka polskiego jako obcego. (A1, A2, B1, B2 lub C1).
Na ocenę dobrą (4): student ma wiedzę z zakresu testowania jako sposobu weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności językowych cudzoziemca oraz rodzajów testów (np. test postępu, test biegłości.), objaśnia prawie wszystkie wprowadzone terminy z zakresu certyfikacji jpjo. Student, posługując się drobnymi wskazówkami prowadzącego, potrafi dokonać właściwej oceny dowolnego materiału dydaktycznego (materiały autentyczne, podręczniki do nauki wybranych sprawności językowych), a później wykorzystać go w odpowiedni sposób. Student, korzystając ze wskazówek merytorycznych prowadzącego, potrafi samodzielnie stworzyć autorski test biegłości, składający się z 5 części (RS, RT, PG, pisanie, mówienie), w którym zostaną uwzględnione założenia programowe wybranego poziomu znajomosci j. (A1, A2, B1, B2 lub C1).
Na ocenę dostateczną (3): student posiada niekompletną wiedzę z zakresu testowania jako sposobu weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności językowych cudzoziemca oraz rodzajów testów (student myli terminy " test postępu"," test biegłości"), nie potrafi objaśnić wszystkich wprowadzonych terminów z zakresu certyfikacji jpjo. Ocena dowolnego materiału dydaktycznego (np. materiałów autentycznych, podręczników do nauki wybranych sprawności językowych) sprawia studentowi trudność. Student, korzystając z pomocy merytorycznej prowadzącego, potrafi stworzyć autorski test biegłości, składający się z 5 części (RS, RT, PG, pisanie, mówienie), który będzie wymagał dopracowania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: