Testowanie i certyfikacja WH-FP-SP-I-3-TesCert
Zajęcia mają na celu zapoznanie studenta ze specyfiką certyfikacji JPJO, strukturą Państwowego Egzaminu z JPJO (poziomy A2, B1, B2, C1, C2) oraz testowaniem jako narzędziem do weryfikacji zdobytych kompetencji językowych. Jednym z głównych elementów zajęć jest zdobycie przez studenta wiedzy dot. materiałów przygotowujących do Państwowego Egzaminu z JPJO (poziomy A2-C2), a także aktualnych pozycji metodycznych, zawierających wartościowe wskazówki dla lektora lub egzaminatora.
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu student ma widzę z zakresu certyfikacji JPJO, struktury egzaminu z JPJO, potrafi stworzyć autorski test, uwzględniający 5 sprawności językowych (rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, poprawność gramatyczna, pisanie, mówienie).
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą (5): student ma wiedzę z zakresu testowania jako sposobu weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności językowych cudzoziemca oraz rodzajów testów (np. test postępu, test biegłości.), objaśnia wszystkie wprowadzone terminy z zakresu certyfikacji jpjo. Student potrafi dokonać właściwej oceny dowolnego materiału dydaktycznego (np. materiały autentyczne, podręczniki do nauki wybranych sprawności językowych), a później wykorzystać go w odpowiedni sposób. Student potrafi samodzielnie stworzyć autorski test biegłości, składający się z 5 części (RS, RT, PG, pisanie, mówienie), w którym zostaną uwzględnione założenia programowe wybranego poziomu znajomosci języka polskiego jako obcego. (A1, A2, B1, B2 lub C1).
Na ocenę dobrą (4): student ma wiedzę z zakresu testowania jako sposobu weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności językowych cudzoziemca oraz rodzajów testów (np. test postępu, test biegłości.), objaśnia prawie wszystkie wprowadzone terminy z zakresu certyfikacji jpjo. Student, posługując się drobnymi wskazówkami prowadzącego, potrafi dokonać właściwej oceny dowolnego materiału dydaktycznego (materiały autentyczne, podręczniki do nauki wybranych sprawności językowych), a później wykorzystać go w odpowiedni sposób. Student, korzystając ze wskazówek merytorycznych prowadzącego, potrafi samodzielnie stworzyć autorski test biegłości, składający się z 5 części (RS, RT, PG, pisanie, mówienie), w którym zostaną uwzględnione założenia programowe wybranego poziomu znajomosci j. (A1, A2, B1, B2 lub C1).
Na ocenę dostateczną (3): student posiada niekompletną wiedzę z zakresu testowania jako sposobu weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności językowych cudzoziemca oraz rodzajów testów (student myli terminy " test postępu"," test biegłości"), nie potrafi objaśnić wszystkich wprowadzonych terminów z zakresu certyfikacji jpjo. Ocena dowolnego materiału dydaktycznego (np. materiałów autentycznych, podręczników do nauki wybranych sprawności językowych) sprawia studentowi trudność. Student, korzystając z pomocy merytorycznej prowadzącego, potrafi stworzyć autorski test biegłości, składający się z 5 części (RS, RT, PG, pisanie, mówienie), który będzie wymagał dopracowania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: