Redakcja tekstów specjalistycznych WH-FP-SP-I-3-RedSpec
W trakcie zajęć student:
- nauczy się analizować strukturę tekstów specjalistycznych;
- nabędzie umiejętność opisywania i oceniania struktury tekstów specjalistycznych;
- nauczy się rozpoznawać, wyodrębniać i analizować argumentacje w tekstach specjalistycznych;
- zdobędzie umiejętność analizy spójności tekstów;
- przeprowadzi praktycznie, w grupie i samodzielnie, proces redagowania tekstów specjalistycznych cudzego autorstwa;
- wyćwiczy umiejętność redagowania i poprawy tekstów specjalistycznych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FP1k_W09: Student ma podstawową wiedzę na temat gatunków dziennikarskich, podstawową wiedzę z zakresu zasad konstrukcji i redagowania dziennikarskich tekstów informacyjnych, uporządkowaną wiedzę z zakresu redagowania tekstów użytkowych.
FP1_W18: Student zna i umie zastosować współczesne metody analizy i interpretacji tekstów specjalistycznych w celu dokonania ich redakcji.
FP1k_U11: Student potrafi samodzielnie stworzyć i zredagować dziennikarski tekst informacyjny, teksty użytkowe, teksty specjalistyczne różnego typu; potrafi redagować specjalistyczne teksty cudzego autorstwa
FP1k_K02: Student potrafi efektywnie współdziałać w zespole i na zasadzie burzy mózgów realizować powierzone zadania, poddając dyskusji możliwe sposoby redakcji tekstów własnych i cudzych
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie udziału w zajęciach, aktywności w ich trakcie oraz samodzielnie wykonanych redakcji tekstów cudzych i własnych.
Literatura
W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa, Wydawnictwo Trio, 2004.
W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska, Kraków: Universitas 2011.
A. Załazińska, M. Rusinek, Retoryka podręczna, Kraków 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: