Warsztat nauczyciela języka polskiego jako obcego WH-FP-SP-I-2-WarNau
W trakcie zajęć student:
- poddaje refleksji różne komponenty pracy lektora języka polskiego jako obcego;
- uczy się tworzyć zróżnicowane materiały dydaktyczne uwzględniające konkretne potrzeby uczących się, zharmonizowane z odpowiednim poziomem znajomości języka uczących się oraz przyjętymi na danym kursie podręcznikami i innymi materiałami;
- uczy się praktycznie umiejętności wykorzystywania różnych elementów rzeczywistości w procesie nauczania języka polskiego jako obcego (np. rozmaitych przedmiotów codziennego użytku, artefaktów, tekstów kultury);
- uczy się uwzględniania elementów ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (wykorzystywania istniejących i tworzenia własnych gier, zabaw, konkursów);
- przyswaja wiedzę i umiejętności związane z osobistym kontaktem lektora z uczącymi się (m.in. tempo i jakość mówienia, wykorzystywanie tablicy i sposób pisania, etykieta językowa, zasady zachowania się, sposoby pracy zdalnej, właściwy ubiór).
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Zna podręczniki języka polskiego jako obcego oraz elementy warsztatu lektora pozwalające pracować z różnymi grupami odbiorców, przede wszystkim na poziomach zaawansowania A1-B1.
Potrafi od początku uczyć cudzoziemców języka polskiego jako obcego tylko po polsku na poziomach zaawansowania A1-B1, stosując znane zasady ortoepiczne, gramatyczne, ortograficzne i stylistyczne, a także z zakresu emisji głosu w nauczaniu języka polskiego jako obcego.
Samodzielnie opracowuje konspekty, ćwiczenia i pomoce dydaktyczne, a także indywidualne programy nauczania języka polskiego jako obcego, przede wszystkim na poziomach zaawansowania A1-B1.
Kreatywnie wykorzystuje zarówno nowoczesne technologie, w szczególności platformy e-learningowe, jak i gry oraz zabawy edukacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego.
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który podczas zajęć, w pracach domowych i pracy zaliczeniowej wykazuje się bardzo dobrą znajomością zasad polszczyzny, umiejętnościami właściwego wykorzystywania istniejących materiałów dydaktycznych i funkcjonalnego tworzenia własnych.
Ocenę dobrą otrzymuje student, który w trakcie zajęć oraz w przygotowywanych pracach wykazuje się dobrą znajomością polszczyzny, umiejętnościami w miarę poprawnego wykorzystywania materiałów dydaktycznych i próbami tworzenia własnych.
Ocenę dostateczną otrzymuje student, który na zajęciach i w przygotowywanych zadaniach wykazuje się dość dobrą znajomością zasad polszczyzny oraz w podstawowym zakresie potrafi wykorzystywać istniejące materiały dydaktyczne do nauki języka polskiego jako obcego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: