Problemy edytorskie literatury włoskiej XIX i XX wieku WH-FP-SP-I-2-PreliWl
Kurs poświęcony jest historii i zasadom funkcjonowania rynku wydawniczego we Włoszech (XIX-XX w.). Obejmuje przegląd najważniejszych wydawnictw, historię znaczących serii wydawniczych oraz omówienie sylwetek znanych włoskich edytorów. Zajęcia przybliżają także zasady funkcjonowania współczesnych włoskich wydawnictw, przegląd zawodów związanych z produkcją książki, jak również podstawowe zasady redakcji i korekty tekstów włoskojęzycznych o charakterze literackim.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna terminologię podstawową tak dla dyscypliny studiów, jak i dla całego obszaru studiów humanistycznych (F1_W02), ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu specjalizacji edytorskiej w obszarze problemów edytorskich literatury włoskiej XIX i XX wieku (F1_W18), potrafi wyszukiwać analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne (F1_U03), potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze specjalizacją wydawniczą (F1_U14). Ponadto Student rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_U01) oraz potrafi prawidłowo zidentyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/aktualnego zadania (F1_K03).
5 ECTS = 125 godzin pracy
30 godzin – udział w zajęciach
30 godzin – praca własna, lektury i przygotowanie do zajęć
40 godzin – przygotowanie do zaliczenia końcowego
15 godzin – indywidualne konsultacje
Kryteria oceniania
Ocena końcowa warunkowana jest przez następujące czynniki:
1) bieżące przygotowanie do zajęć
2) aktywność podczas zajęć
3) wynik pisemnego testu końcowego obejmującego zarówno pytania otwarte i zamknięte, jak i ćwiczenia praktyczne w zakresie zagadnień poruszanych podczas zajęć.
Na ocenę bardzo dobrą Student wykazuje dogłębną znajomość terminologii podstawowej tak dla dyscypliny studiów, jak i dla całego obszaru studiów humanistycznych (F1_W02), ma dokładnie uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu specjalizacji edytorskiej w obszarze problemów edytorskich literatury włoskiej XIX i XX wieku (F1_W18), bez żadnych trudności potrafi wyszukiwać analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne (F1_U03), bardzo dobrze potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze specjalizacją wydawniczą (F1_U14). Ponadto Student znakomicie rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_U01) oraz potrafi prawidłowo zidentyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/aktualnego zadania (F1_K03).
Na ocenę dobrą Student dobrze zna terminologię podstawową tak dla dyscypliny studiów, jak i dla całego obszaru studiów humanistycznych (F1_W02), ma dość dobrze uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu specjalizacji edytorskiej w obszarze problemów edytorskich literatury włoskiej XIX i XX wieku (F1_W18), potrafi sprawnie wyszukiwać analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne (F1_U03), potrafi dobrze posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze specjalizacją wydawniczą (F1_U14). Ponadto Student doskonale rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_U01) oraz dobrze identyfikuje priorytety związane z wykonywaniem pracy/aktualnego zadania (F1_K03).
Na ocenę dostateczną Student zadowalająco zna terminologię podstawową tak dla dyscypliny studiów, jak i dla całego obszaru studiów humanistycznych (F1_W02), w stopniu dostatecznym ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu specjalizacji edytorskiej w obszarze problemów edytorskich literatury włoskiej XIX i XX wieku (F1_W18), dość dobrze potrafi wyszukiwać analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne (F1_U03), w stopniu zadowalającym potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze specjalizacją wydawniczą (F1_U14). Ponadto Student rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_U01) oraz potrafi prawidłowo zidentyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/aktualnego zadania (F1_K03).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: