Teksty kultury na lekcji języka polskiego jako obcego WH-FP-M-II-2-TKLJP
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć (w tym warsztatów) z zakresu polskiej kultury i historii przeznaczonych
dla cudzoziemców na różnych poziomach zaawansowania. Studenci poznają sposoby rozwijania kompetencji realioznawczej,
socjokulturowej i socjolingwistycznych na poziomach zaawansowania od A1 do C2. Zajęcia wzbogacone będą o elementy komunikacji
międzykulturowej. Studenci poznają również narzędzia pozwalające na udostępniani tekstów kultury osobom uczącym się języka polskiego na różnych poziomach zaawansowania. Studenci samodzielnie przedstawią projekt zajęć językowych w oparciu o teksty kultury.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie dotyczące nauczania treści kulturowych na poziomach od A1 do C2 oraz potrafi dostosować wybrane materiały i dobrać je do celu zajęć;
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania
informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując
wiedzę zdobytą na zajęciach z metodyki nauczania jpjo;
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas zajęć z zakresu wykorzystania tekstów kultury w nauczaniu jpjo;
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, prezentacja wykonanych zadań domowych, ocena koleżańska.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, pod red. W. Miodunki,
Kraków 2004.
Przemysław E. Gębal, Realia i kultura w nauczaniu polskiego jako obcego. [w:]
Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. Piotra Garncarka i Piotra Kajaka.
CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2012
Kanon kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. P. Garncarka i in. CJPiKPdC
POLONICUM, Warszawa 2010;
Wybrane teksty z czasopisma "Języki obce w szkole"
Uwagi
W cyklu 2024/25_Z:
Zajęcia w roku akademickim 2024/205 odbywają się metodą tutoringu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: