E-nauczanie teoria i praktyka WH-FP-M-II-2-ENTP
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia związane z nauczaniem języka polskiego jako obcego w środowisku cyfrowym. Kurs łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami tworzenia i prowadzenia zajęć online. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami z zakresu e-learningu, metodyką nauczania zdalnego, a także z narzędziami cyfrowymi wspomagającymi proces dydaktyczny.
W części praktycznej studenci będą projektować materiały dydaktyczne, opracowywać scenariusze lekcji online oraz testować wybrane narzędzia edukacyjne. Przedmiot rozwija kompetencje cyfrowe przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego oraz przygotowuje ich do prowadzenia efektywnego i atrakcyjnego nauczania w trybie zdalnym lub hybrydowym.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FP2_W09
FP2_U08
FP2_K05
W zakresie wiedzy:
- zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady postępowania
zgodnie z obszarem wybranego modułu lub specjalizacji
W zakresie umiejętności:
- potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania
informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując
wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu lub specjalizacji, a także
ukierunkowywać innych w tym zakresie
W zakresie kompetencji:
- jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas
realizacji wybranego modułu/ specjalizacji przy planowaniu i
działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska
społecznego
Kryteria oceniania
Ocena 5 (bardzo dobry):
- Student uczestniczył w co najmniej 90% zajęć.
- Wykazuje bardzo dobrą znajomość teorii oraz umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce.
- Projekt końcowy jest przemyślany, oryginalny i wzbogacony o dodatkowe elementy (np. autorskie materiały, zadania interaktywne).
- Prezentacja narzędzia edukacyjnego została przeprowadzona w sposób angażujący, z odniesieniem do kontekstu nauczania JPJO.
- Wysoka aktywność i zaangażowanie w pracę warsztatową, inicjatywa własna.
Ocena 4 (dobry):
- Student uczestniczył w co najmniej 80% zajęć.
- Posiada dobrą znajomość zagadnień teoretycznych związanych z e-nauczaniem.
- Projekt końcowy (scenariusz lekcji online) jest poprawny merytorycznie, zawiera odpowiednio dobrane narzędzia i elementy interaktywne.
- Prezentacja narzędzia została przeprowadzona w sposób zrozumiały i zawierała przykłady praktyczne.
- Aktywny udział w ćwiczeniach warsztatowych.
Ocena 3 (dostateczna):
- Student uczestniczył w minimum 60% zajęć.
- Wykazuje podstawową znajomość pojęć związanych z e-learningiem i nauczaniem zdalnym.
- Zrealizował projekt końcowy, jednak zawiera on błędy merytoryczne lub brakuje mu spójności.
- Prezentacja narzędzia edukacyjnego została wykonana, ale w sposób powierzchowny lub niepełny.
- Niska aktywność na zajęciach praktycznych, ale podejmowane były próby udziału.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: