Warsztat nauczyciela języka polskiego jako obcego WH-FP-M-II-1-WNJPO
Głównym celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy na temat specyfiki pracy nauczyciela języka polskiego jako obcego, polegającej nie tylko na przekazaniu uczącemu się wiedzy dot. poszczególnych sprawności językowych, materiału leksykalno-gramatycznego, lecz również przybliżeniu cudzoziemcowi kultury polskiej, a także różnego rodzaju technik skutecznej nauki JPJO.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe zasady organizacji skutecznej pracy na lekcjach JPJO, potrafi klasyfikować materiały dydaktyczne według poziomu znajomości języka oraz tematyki, stosuje odpowiednie metody nauczania JPJO, poszerza kompetencje z zakresu wykorzystania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w nauczaniu JPJO, dba o przyjazną atmosferę na lekcji JPJO, wyciąga wnioski na temat pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo/kulturowo.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą (5): student zna na poziomie zaawansowanym główne założenia metodologiczne z zakresu glottodydaktyki polonistycznej, które w sposób bezpośredni przekładają się na efektywną pracę nauczyciela JPJO, potrafi samodzielnie dobrać właściwy materiał dydaktyczny do poziomu znajomości języka uczącego się, jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu w pracy z cudzoziemcem.
Na ocenę dobrą (4): student zna większość głównych założeń metodologicznych z zakresu glottodydaktyki polonistycznej, które w sposób bezpośredni przekładają się na efektywną pracę nauczyciela JPJO, potrafi dobrać właściwy materiał dydaktyczny do poziomu znajomości języka uczącego się, się, częściowo korzystając ze wskazówek opiekuna/mentora/metodyka językowego, jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu w pracy z cudzoziemcem.
Na ocenę dostateczną (3): student zna na poziomie podstawowym główne założenia metodologiczne z zakresu glottodydaktyki polonistycznej, które w sposób bezpośredni przekładają się na efektywną pracę nauczyciela JPJO, potrafi dobrać właściwy materiał dydaktyczny do poziomu znajomości języka uczącego się, się, korzystając ze wskazówek opiekuna/mentora/metodyka językowego, jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu w pracy z cudzoziemcem pod warunkiem samodzielnego dopracowania wybranego materiału z zakresu nauczania JPJO.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: