PR, promocja, kształtowanie wizerunku WH-FP-M-II-1-PRProWi
Studenci poznają historię PR, ewolucję zjawiska, pojęcia i miejsce PR w strukturach współczesnych organizacji (w tym w instytucjach kultury, instytucjach samorządowych, centralnych, NGO). Studenci poznają podstawie narzędzie PR oraz sposoby ich ewaluacji, w tym sposobów prowadzenia kampanii komunikacyjnych w mediach tradycyjnych i elektronicznych (oraz społecznościowych). Studenci poznają zasady planowania kampanii informacyjnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
W cyklu 2021/22_L:
Studenci poznają historię PR, ewolucję zjawiska, pojęcia i miejsce PR w strukturach współczesnych organizacji (w tym w instytucjach kultury, instytucjach samorządowych, centralnych, NGO). Studenci poznają podstawie narzędzie PR oraz sposoby ich ewaluacji, w tym sposobów prowadzenia kampanii komunikacyjnych w mediach tradycyjnych i elektronicznych (oraz społecznościowych). Studenci poznają zasady planowania kampanii informacyjnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. |
W cyklu 2022/23_L:
Studenci poznają historię PR, ewolucję zjawiska, pojęcia i miejsce PR w strukturach współczesnych organizacji (w tym w instytucjach kultury, instytucjach samorządowych, centralnych, NGO). Studenci poznają podstawie narzędzie PR oraz sposoby ich ewaluacji, w tym sposobów prowadzenia kampanii komunikacyjnych w mediach tradycyjnych i elektronicznych (oraz społecznościowych). Studenci poznają zasady planowania kampanii informacyjnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: 3 punkty ECTS= 1 punkt (30 godzin) udział w zajęciach, przygotowanie 2 prac domowych oraz projektu końcowego (60 godzin)- 2 punkty ECTS | W cyklu 2022/23_L: 3 punkty ECTS= 1 punkt (30 godzin) udział w zajęciach, przygotowanie 2 prac domowych oraz projektu końcowego (60 godzin)- 2 punkty ECTS | W cyklu 2022/23_Z: 2,5 ECTS: 15 godzin udział w zajęciach; 30 godzin analiza lektur; 30 godzin przygotowanie projektu końcowego |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
na poziomie zaawansowanym zna pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego, tj. zagadnieniami dotyczący PR, promocji i gatunków perswazyjnych
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego, a także ukierunkowywać innych w tym zakresie, tj. nadążać za trendami w PR, weryfikować wiarygodne informacje, wykorzystać nowe tendencje do planowania i ewaluacji kampanii analizowanych podczas zajęć
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego. tj/ planować i prowadzić ewaluację kampanii promocyjnych. Umie planować strategie informacyjne dla podmiotów, analizować dane z badań naukowych, które mogą być przydatne w pracy PR owca
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące, prace domowe omawiane podczas zajęć, jako element podnoszący umiejętności i wiedzę studentów.
Ocena bdb: na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego, tj. zagadnieniami dotyczący PR, promocji i gatunków perswazyjnych oraz nadąża za trendami w PR, weryfikuje wiarygodne informacje, wykorzystuje nowe tendencje do planowania i ewaluacji kampanii analizowanych podczas zajęć ; bardzo dobrze planuje strategie informacyjne dla podmiotów, analizować dane z badań naukowych, które mogą być przydatne w pracy PR owca
Db: na poziomie dobrym zna pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego, tj. zagadnieniami dotyczący PR, promocji i gatunków perswazyjnych oraz czasami nadąża za trendami w PR, zwykle weryfikuje wiarygodne informacje, często wykorzystuje nowe tendencje do planowania i ewaluacji kampanii analizowanych podczas zajęć ; przy wsparciu planuje strategie informacyjne dla podmiotów, potrafi w dostatecznym stopniu analizować dane z badań naukowych, które mogą być przydatne w pracy PR owca
Dst: na poziomie dostatecznym zna pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego, tj. zagadnieniami dotyczący PR, promocji i gatunków perswazyjnych oraz rzadko nadąża za trendami w PR, rzadko weryfikuje wiarygodne informacje, czasami wykorzystuje nowe tendencje do planowania i ewaluacji kampanii analizowanych podczas zajęć ; przy znacznym wsparciu planuje strategie informacyjne dla podmiotów, potrafi w dostatecznym stopniu analizować dane z badań naukowych, które mogą być przydatne w pracy PR owca
Ndst: nie opanował zakładanych efektów uczenia się
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa, 2015
Anna Miotk, Badania w public relations. Wprowadzenie, Difin, Warszawa, 2012
Barbara Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa, 2011
Reich Leigh, Mity PR-u, PWN, 2019
Jacek Barlik, Doskonałe Public relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Poltext, Warszawa, 2021
Wojciech Budzyński, PR. Wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018
https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/public-relations
https://www.press.pl/
https://sm-manager.pl/
https://www.pr-manager.pl/
W cyklu 2021/22_L:
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa, 2015 |
W cyklu 2022/23_Z:
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa, 2015 |
W cyklu 2022/23_L:
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa, 2015 |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
brak |
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
W cyklu 2022/23_L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: