Opracowanie edytorskie tekstu literackiego WH-FP-M-II-1-OETL
Zajęcia prowadzone metodą tutoringu. Poświęcone są problematyce związanej z edycją naukową dzieła literackiego, ze szczególnym uwzględnieniem „operum posthumorum”, czyli dzieł brulionowych, pozostawionych przez autorów w rękopisach, nie wydanych za ich życia. Studenci podczas zajęć zapoznają się z procesem opracowania edytorskiego tekstu literackiego (metoda wykładu odwróconego, dyskusji moderowanej) i będą w czasie trwania cyklu zajęć stopniowo przygotowywać, pod opieką prowadzącego, własny projekt edycji. Na zajęciach będą także omawiane przygotowane przez studentów prace cząstkowe.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW_1 - zna i rozumie terminologię edytorstwa naukowego
oraz współczesnego edytorstwa praktycznego;
EW_2 - zna i omawia poszczególne elementy edycji naukowej dzieła literackiego;
EU_1 - potrafi przygotować poszczególne elementy edycji naukowej i je zaprezentować;
EU_2 - dobiera metody opracowania tekstu dzieła literackiego do rodzaju edycji, wykorzystuje umiejętności z zakresu innych dziedzin: literaturoznawstwa i językoznawstwa;
Kryteria oceniania
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł literackich;
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego;
- z pomocą prowadzącego potrafi przygotować tekst literacki do edycji naukowej;
- potrafi pracować w grupie;
- otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w
odniesieniu do tekstów literackich;
- potrafi samodzielnie przygotować tekst literacki do wydania;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich;
- potrafi samodzielnie przygotować tekst literacki do wydania;
- bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: