Teksty biznesowe WH-FP-M-I-2-TeksBizn
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego.
1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd
2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online
3. Prezentacja (konspekt i handout)
4. Infografiki
5. CV , list motywacyjny, referencje.
6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje
7. Informacja prasowa
8. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram)
9. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii)
10. Oświadczenie i sprostowanie
11. Ulotka
12. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje
13. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie
W cyklu 2022/23_Z:
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. |
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 3 ECTS - 1 ECTS obecność (30 godzin dydaktycznych), 1 ECTS przygotowanie do zajęć (lektura i analiza polecanych artykułów), 1 ECTS projekt zaliczeniowy | W cyklu 2022/23_Z: 3 ECTS - 1 ECTS obecność (30 godzin dydaktycznych), 1 ECTS przygotowanie do zajęć (lektura i analiza polecanych artykułów), 1 ECTS projekt zaliczeniowy |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego;
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego;
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
3 punkty ECTS= 1 punkt obecność na zajęciach (30 godzin), 2 prace domowe i praca zaliczeniowa - 2 punkty ECST (60 godzin)
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące, prace domowe omawiane podczas zajęć, jako element podnoszący umiejętności i wiedzę studentów.
Bdb: zna bardzo dobrze podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego;
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
Db: zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego;
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego;
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
Dst: zna dostatecznie podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego;
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego;
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
Ndst: nie opanował zakładanych efektów uczenia się
Obecność i wykonanie 3 prac domowych- tekstów biznesowych (50%= 30%+3x10%), przygotowanie i wygłoszenie prezentacji na podany temat, do 10 minut, ocena koleżeńska (40%)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009
2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010.
3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008.
4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016.
5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
brak |
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
W cyklu 2022/23_L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: