Redagowanie publikacji WH-FP-M-I-2-RedaPubl
Zajęcia mają charakter warsztatów, podczas których studenci uczą się redagowania różnego typu tekstów i przygotowania ich do publikacji.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Student po zaliczeniu przedmiotu:
- zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie
z obszarem wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 W13)
- potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się,
uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji
zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach
wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 U08)
- jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych
podczas realizacji wybranego modułu kształcenia
literaturoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i
aktywności na rzecz środowiska społecznego (FP1_K05)
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną (3) student:
- zna niektóre podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie
z obszarem wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 W13)
- potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 U08)
- jest gotów w stopniu podstawowym do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia
literaturoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i
aktywności na rzecz środowiska społecznego (FP1_K05)
Na ocenę dobrą (4) student:
- dobrze zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie
z obszarem wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 W13)
- potrafi w większości samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 U08)
- jest gotów w stopniu dobrym zastosować wiedzę i umiejętności zdobyte podczas realizacji wybranego modułu kształcenia
literaturoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i
aktywności na rzecz środowiska społecznego (FP1_K05)
Na ocenę bardzo dobrą (5) student:
- zna wszystkie podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie
z obszarem wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 W13)
- potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego (FP1 U08)
- jest gotów zastosować wiedzę i umiejętności zdobyte podczas realizacji wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i
aktywności na rzecz środowiska społecznego (FP1_K05)
Literatura
Literatura obowiązkowa:
A. Markowski, Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2018 (lub wydanie I: 2005).
H. Jadacka, Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia, Warszawa 2019 (lub wydanie I: 2005).
T. Karpowicz, Kultura języka polskiego. Wymowa, ortografia, interpunkcja, Warszawa 2018 (lub wydanie I: 2009).
Literatura uzupełniająca:
Ćwiczenia ze stylistyki, red. nauk. D. Zdunkiewicz_Jedynak, Warszawa 2012.
L. Drabik, Słownik ortograficzny PWN z wymową, Warszawa 2016.
L. Drabik, E. Sobol, Słownik poprawnej polszczyzny, Warszawa 2021 (lub wydania wcześniejsze).
Język polski. Poradnik Profesora Andrzeja Markowskiego, Warszawa 2003.
M. Kita, E. Polański, Słownik paronimów, czyli wyrazów mylonych, Warszawa 2004.
T. Korpysz, Norma (skodyfikowana) a uzus. Przypadek spójnika skorelowanego „nie tylko…, lecz także…”, [w:] Polskie dźwięki, polskie słowa, polska gramatyka (system – teksty – norma – kodyfikacja), red. B. Pędzich, D. Zdunkiewicz-Jedynak, Warszawa 2011, s. 519-528.
T. Korpysz, Odmiana wyrazów (nazwiska polskie), [w:] Polski z urzędu. O poprawności języka urzędowego, red. naukowa E. Czerwińska, R. Pawelec, Warszawa 2013, s. 97-105, 141-142, 154-155.
A. Markowski, Wykłady z leksykologii, Warszawa 2012.
Nowe formy i normy, czyli poprawna polszczyzna w praktyce, praca zbiorowa pod red. K. Kłosińskiej, Warszawa 2014.
Nowe spojrzenie na kryteria poprawności językowej, pod red. nauk. A. Markowskiego, Warszawa 2012.
Problemy polskiej normy językowej i kodyfikacji, pod red. D. Zdunkiewicz-Jedynak i J. Liberka, Warszawa 2019.
Słownik nazw miejscowości i mieszkańców, pod red. M. Łazińskiego, Warszawa 2007.
E. Szczepaniak, Sztuka projektowania tekstu. Jak tworzyć treści, które podbiją Internet, Gliwice 2019.
A. Marcisz, Normatywne założenia użycia form stopnia gramatycznego a faktyczny stan języka, w: „Prace Filologiczne” 2009, t. LVI, s. 293-302.
Wielki słownik ortograficzny PWN z zadami pisowni i interpunkcji, pod red. E. Polańskiego, Warszawa 2021 (lub wydania wcześniejsze).
Wielki słownik poprawnej polszczyzny PWN, pod red. A. Markowskiego, Warszawa 2018 (lub wydania wcześniejsze).
A. Wolański, Edycja tekstów, Warszawa 2011.
D. Zdunkiewicz-Jedynak, Wykłady ze stylistyki, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: