Poprawność językowa w praktyce WH-FP-M-I-2-PopJez
Przedmiot prowadzony jest w ramach modułu "Komunikacja językowa: media, reklama, PR" dla studentów II roku filologii polskiej I stopnia.
Zajęcia poświęcone są zastosowaniu w praktyce wiedzy z zakresu poprawności językowej. Studenci mają możliwość przeprowadzania analizy tekstów dziennikarskich pod kątem poprawnościowym i refleksji nad pojawiającymi się błędami; tworzą własne teksty, wykorzystując zdobytą wiedzę z poprawności językowej oraz zagłębiają się w wybrane dodatkowe zagadnienia związane ze współczesną polszczyzną.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: 3 p. ECTS = 75 godzin
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach
35 godzin - przygotowanie do zajęć
10 godzin - opracowanie tematu zaliczeniowego | W cyklu 2022/23_L: 3 p. ECTS = 75 godzin
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach
35 godzin - przygotowanie do zajęć
10 godzin - opracowanie tematu zaliczeniowego | W cyklu 2023/24_L: 2 p. ECTS = 50 godzin
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach
12 godzin - przygotowanie do zajęć
8 godzin - opracowanie tematu zaliczeniowego |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
- student zna pojęcia, teorie i zasady związane z poprawnością językową w kontekście tekstów medialnych (FP1_W14)
- potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się,
uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji
zawodowych związanych z tworzeniem tekstów medialnych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach modułu Komunikacja językowa: media, reklama, PR (FP1_U09)
- jest gotów do zastosowania wiedzy językowej i umiejętności zdobytych
podczas zajęć przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności w środowisku medialnym (FP1_K06)
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną (3) student:
- student zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady związane z poprawnością językową w kontekście tekstów medialnych (FP1_W14)
- potrafi w ograniczony sposób organizować proces uczenia się,
uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych związanych z tworzeniem tekstów medialnych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach modułu Komunikacja językowa: media, reklama, PR (FP1_U09)
- jest gotów w stopniu podstawowym do zastosowania wiedzy językowej i umiejętności zdobytych podczas zajęć przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności w środowisku medialnym (FP1_K06)
Na ocenę dobrą (4) student:
- student zna większość pojęć, teorii i zasad związanych z poprawnością językową w kontekście tekstów medialnych (FP1_W14)
- potrafi dość dobrze organizować samodzielnie proces uczenia się,
uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych związanych z tworzeniem tekstów medialnych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach modułu Komunikacja językowa: media, reklama, PR (FP1_U09)
- jest prawie gotów do zastosowania wiedzy językowej i umiejętności zdobytych podczas zajęć przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności w środowisku medialnym (FP1_K06)
Na ocenę bardzo dobrą (5) student:
- student zna pojęcia, teorie i zasady związane z poprawnością językową w kontekście tekstów medialnych w stopniu bardzo dobrym (FP1_W14)
- potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się,
uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych związanych z tworzeniem tekstów medialnych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach modułu Komunikacja językowa: media, reklama, PR (FP1_U09)
- jest całkowicie gotów do zastosowania wiedzy językowej i umiejętności zdobytych podczas zajęć przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności w środowisku medialnym (FP1_K06)
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: