Arcydzieła liryki romantycznej. Mickiewicz WH-FP-KON-I-ALR
Zajęcia mają charakter pracy z tekstem literackim.Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z wyborem utworów poetyckich Mickiewicza, których arcydzielność treści i formy stanowi nieustanny pretekst dyskusji i polemik badawczych. Ważnym wymiarem zajęć jest kształcenie umiejętności analizy i interpretacji utworu poetyckiego z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi poetologicznych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Efekty kształcenia
Student:
- zna kryteria periodyzacji literatury polskiej i powszechnej, zna
kanoniczne dzieła literackie z poszczególnych epok, główne kierunki ich
analizy i interpretacji, rozumie ich konteksty kulturowe, zna dorobek
krytyczny im poświęcony
- potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami
badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie
przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego, teatralnego,
filmowego
-jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i
konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii
ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
- na ocenę 5 (bdb.): student zaprezentować problematykę omawianych podczas zajęć wierszy Adama Mickiewicza; potrafi uzasadnić arcydzielność liryki Mickiewiczowskiej, wskazując jej związki z tradycją literacką i wykazać jej oryginalność; potrafi wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację utworów Mickiewicza w oparciu o wybraną koncepcję metodologiczną; potrafi argumentować i efektywnie prezentować tezy interpretacyjne.
- na ocenę 4 (db.): student potrafi poprawnie omówić problematykę wierszy Adama Mickiewicza; potrafi uzasadnić arcydzielność liryki Mickiewiczowskiej wskazując jej związki z tradycją literacką i wykazać jej oryginalność; potrafi wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację utworów Mickiewicza w oparciu o wybraną koncepcję metodologiczną; potrafi prezentować tezy interpretacyjne.
- na ocenę 3 (dst.): student potrafi poprawnie wymienić tytuły wierszy Mickiewicza i podjąć próbę omówienia ich problematyki; potrafi podjąć próbę uzasadnienia arcydzielności tejże poezji; potrafi podjąć próbę wykorzystania zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzi interpretacyjnych.
- na ocenę 2 (nast..): nie osiągnął żadnej z wymienionych umiejętności i nie potrafi wykazać się żadną wiedzą;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: