KN - Praca z uczniem obcojęzycznym w polskiej szkole WH-FP-KN-II-2-PzUczO
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z wybranymi zagadnieniami z nauczania języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży oraz szkolnej edukacji polonistycznej, które mogą być przydatne podczas pracy z uczniem dwu- lub wielojęzycznym.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: 1 pkt. ECTS - uczęszczanie na zajęcia.
1 pkt. ECTS - lektura tekstów i wykonywanie prac domowych.
1 pkt. ECTS - wykonanie pracy zaliczeniowej. | W cyklu 2022/23_L: 1 pkt. ECTS - uczęszczanie na zajęcia.
1 pkt. ECTS - lektura tekstów i wykonywanie prac domowych.
1 pkt. ECTS - wykonanie pracy zaliczeniowej. | W cyklu 2023/24_L: 1 pkt. ECTS - uczęszczanie na zajęcia.
0,5 pkt. ECTS - lektura tekstów i wykonywanie prac domowych.
0,5 pkt. ECTS - wykonanie pracy zaliczeniowej.
Całość: 2 pkt ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student/studentka
- zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne
z zakresu glottodydaktyki polonistycznej, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie i praktyce edukacyjnej;
W zakresie umiejętności student/studentka
- potrafi planować i organizować swoją pracę badawczą, a także w ramach
prac zbiorowych kierować innymi i planować działalność zespołu;
- potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania
informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując
wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia
językoznawczego, a także ukierunkowywać innych w tym zakresie;
W zakresie kompetencji społeczny student/studentka
- jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas
realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy
planowaniu działalności zawodowej (lekcji języka polskiego jako obcego) i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące, prace domowe omawiane podczas zajęć, jako element podnoszący umiejętności i wiedzę studentów.
Na ocenę bardzo dobrą:
Student swobodnie posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania literatury i języka w szkole podstawowej oraz glottodydaktyki polonistycznej. Potrafi samodzielnie zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę obowiązkową/dodatkową oraz zagadnienia językowe. Zna i stosuje w praktyce podstawowe dokumenty nauczyciela (Podstawa programowa, program nauczania, rozkład nauczania, Europejski System Oceniania Kształcenia Językowego itd.) Zna i wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu dydaktyki i metodyki polonistycznej oraz glottodydaktyki polonistycznej.
Na ocenę dobrą:
Student posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania literatury i języka w szkole podstawowej oraz glottodydaktyki polonistycznej. Potrafi samodzielnie zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę obowiązkową/dodatkową oraz zagadnienia językowe. Zna i stosuje w praktyce podstawowe dokumenty nauczyciela (Podstawa programowa, program nauczania, rozkład nauczania, Europejski System Oceniania Kształcenia Językowego itd.) Zna i wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu dydaktyki i metodyki polonistycznej oraz glottodydaktyki polonistycznej.
Na ocenę dostateczną:
Student w ograniczonym zakresie posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania literatury i języka w szkole podstawowej oraz glottodydaktyki polonistycznej. Z trudem potrafi zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę obowiązkową/dodatkową oraz zagadnienia językowe. Zna i stosuje w praktyce podstawowe dokumenty nauczyciela (Podstawa programowa, program nauczania, rozkład nauczania, Europejski System Oceniania Kształcenia Językowego itd.) Wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu dydaktyki i metodyki polonistycznej oraz glottodydaktyki polonistycznej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: