Warsztat pracy nauczyciela polonisty WH-FP-KN-II-1-WPNP
"Warsztat pracy nauczyciela polonisty" został pomyślany jako program szkoleniowy, mający na celu rozwijanie praktycznych umiejętności nauczycieli w obszarze nauczania języka polskiego. Kurs skupia się na nowoczesnych metodach nauczania, efektywnym wykorzystaniu technologii edukacyjnych, planowaniu lekcji z naciskiem na kompetencje językowe oraz budowaniu inspirującego środowiska edukacyjnego. Uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia do indywidualizacji procesu nauczania, oceny postępów uczniów i kreatywnego angażowania ich w rozwijanie umiejętności językowych. Warsztat obejmuje także aspekty związane z budowaniem pozytywnych relacji z uczniami oraz rodzicami, a także umiejętnością skutecznego radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami w klasie. To intensywny program, który umożliwia nauczycielom doskonalenie praktycznych kompetencji niezbędnych do skutecznego nauczania języka polskiego w dynamicznym środowisku edukacyjnym.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FP2_W09
FP2_U06
FP2_U08
FP2_K05
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: zaawansowane pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem specjalizacji nauczycielskiej.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi: planować i organizować swoją pracę badawczą, a także w ramach prac zbiorowych kierować innymi i planować działalność zespołu; samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełnienia informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach specjalizacji nauczycielskiej, a także ukierunkować innych w tym zakresie.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji specjalizacji nauczycielskiej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Studenci wykazują się doskonałą znajomością nowoczesnych metod nauczania, które z powodzeniem przekładają na praktyczne, innowacyjne podejścia podczas lekcji. Ich kreatywność w planowaniu zajęć sprawia, że lekcje stają się dynamiczne, zróżnicowane i efektywnie dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów. Doskonale wykorzystują technologie edukacyjne, integrując je w proces nauczania w sposób, który skutecznie wspiera osiągnięcie celów dydaktycznych. Studenci budują mocne relacje z uczniami i rodzicami, dzięki jasnej komunikacji, empatii i otwartości na różnorodność potrzeb edukacyjnych. Ich umiejętność radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami w klasie przyczynia się do tworzenia zrównoważonego i harmonijnego środowiska edukacyjnego.
Na ocenę dobrą:
Studenci posiadają dobrą znajomość nowoczesnych metod nauczania, choć czasami potrzebują dalszego doskonalenia w ich praktycznym zastosowaniu. Planują lekcje rzetelnie, dostosowując je do potrzeb uczniów, jednak brakuje im jeszcze pewnego stopnia kreatywności. Skutecznie korzystają z technologii edukacyjnych, ale istnieje potencjał do dalszego ich efektywnego wykorzystania. Studenci budują zadowalające relacje z uczniami i rodzicami, choć mogą występować pewne obszary, które wymagają poprawy. Ich umiejętność radzenia sobie z sytuacjami w klasie jest zadowalająca, choć czasami może wymagać dalszego doskonalenia w skutecznym rozwiązywaniu problemów.
Na ocenę dostateczną:
Studenci posiadają podstawową wiedzę na temat nowoczesnych metod nauczania, ale często brakuje im innowacyjności w ich praktycznym zastosowaniu. Planują lekcje w sposób podstawowy, a dostosowanie ich do zróżnicowanych potrzeb uczniów wymaga dalszego doskonalenia. Skutecznie korzystają z technologii edukacyjnych na podstawowym poziomie, z potencjałem do dalszego ich rozwijania. Studenci budują podstawowe relacje z uczniami i rodzicami, ale wymagają dalszego rozwoju w zakresie efektywnej komunikacji. Ich umiejętność radzenia sobie z sytuacjami w klasie jest podstawowa, wymaga dalszego doskonalenia w skutecznym rozwiązywaniu problemów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: