Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego w szkole WH-FP-KN-I-3-MNJPOS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe zasady organizacji skutecznej pracy na lekcjach języka polskiego jako obcego (jpjo) w szkole, potrafi klasyfikować materiały glottodydaktyczne według poziomu znajomości języka, tematyki i zainteresowań uczniów, stosuje odpowiednie metody nauczania języka polskiego jako obcego (m.in. metodę komunikacyjną oraz podejście zadaniowe), poszerza kompetencje z zakresu wykorzystania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w nauczaniu jpjo w szkole, dba o przyjazną atmosferę na lekcji jpjo, wyciąga wnioski na temat pracy w grupach zróżnicowanych kulturowo stosując właściwe podejście do ucznia z doświadczeniem migracji dobrowolnej i ucznia z doświadczeniem uchodźczym).
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą (5): student zna na poziomie zaawansowanym główne założenia metodologiczne z zakresu glottodydaktyki polonistycznej, które w sposób bezpośredni przekładają się na efektywną pracę nauczyciela języka polskiego jako obcego w szkole, potrafi samodzielnie dobrać właściwy materiał dydaktyczny do poziomu znajomości języka ucznia, jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu w pracy z cudzoziemcem.
Na ocenę dobrą (4): student zna większość głównych założeń metodologicznych z zakresu glottodydaktyki polonistycznej, które w sposób bezpośredni przekładają się na efektywną pracę nauczyciela języka polskiego jako obcego w szkole, potrafi dobrać właściwy materiał dydaktyczny do poziomu znajomości języka uczącego się, się, częściowo korzystając ze wskazówek opiekuna/mentora/metodyka językowego, jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu w pracy z cudzoziemcem.
Na ocenę dostateczną (3): student zna na poziomie podstawowym główne założenia metodologiczne z zakresu glottodydaktyki polonistycznej, które w sposób bezpośredni przekładają się na efektywną pracę nauczyciela języka polskiego jako obcego w szkole, potrafi dobrać właściwy materiał dydaktyczny do poziomu znajomości języka uczącego się, się, korzystając ze wskazówek opiekuna/mentora/metodyka językowego, jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu w pracy z cudzoziemcem pod warunkiem samodzielnego dopracowania wybranego materiału z zakresu nauczania JPJO.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: