Literatura powszechna: Literatura francuskojęzyczna WH-FP-II-1-LitPowFra
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa.
Student zna współczesne metody analizy i interpretacji przedmiotowego dzieła, zgodnie ze studiowanymi specjalnościami.
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych, a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne.
Student potrafi integrować w swym warsztacie naukowym narzędzia badawcze z zakresu różnych dziedzin humanistyki zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym, wchodząc w dyskurs, także polemiczny, z jego autorem.
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby.
Student aktywnie uczestniczy w działaniu na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy.
Kryteria oceniania
Bardzo dobrą ocenę uzyskuje student, który w pełni opanował przewidziany przez prowadzącego zakres wiedzy wiedzę o francuskich dziełach literackich XX w. oraz ich kontekstach kulturowych.
Potrafi biegle wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej, pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne.
Posiada pogłębione umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej .
Ma głęboką świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby.
Dobrą ocenę uzyskuje student, który w zadowalającym stopniu opanował przewidziany przez prowadzącego zakres wiedzy wiedzę o francuskich dziełach literackich oraz ich kontekstach kulturowych (ma niewielkie luki w wiedzy).
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej XX w., pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne.
Posiada pogłębione umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej .
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby.
Dostateczną ocenę uzyskuje student, który w nie w pełni opanował przewidziany przez prowadzącego zakres wiedzy wiedzę o francuskich dziełach literackich oraz ich kontekstach kulturowych .
Z trudem potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej XX w., pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne.
Posiada niewielkie umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej .
Nie w pełni ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, potrafi inspirować do tego inne osoby.
Niedostateczną uzyskuje student, który nie opanował przewidzianego przez prowadzącego zakresu wiedzy o francuskich dziełach literackich oraz ich kontekstach kulturowych.
Nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i przekazywać informacje (dotyczące obszaru historii, kultury, literatury francuskiej XX w., pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych) a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne.
Nie posiada umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami stylistyki polskiej .
Nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy, nie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie, nie potrafi inspirować do tego innych osób.
Literatura
Alfred Jarry, Król Ubu
Alain-Fournier, Mój przyjaciel Meaulnes
Guillaume Apollinaire, Poeta zamordowany
André Gide, Lochy Watykanu
Romain Rolland, Colas Breugnon
André Maurois, Klimaty
André Malraux, Nadzieja
Albert Camus, Człowiek zbuntowany
Samuel Beckett, Czekając na Godota
Eugène Ionesco, Krzesła
Jean Genet, Balkon
Jean Giraudoux, Elektra
Henri de Montherlant, Port-Royal
Alain Robbe-Grillet, Gumy
Jean-Paul Sartre, Słowa
Georges Simenon, Fajka komisarza Maigret
Paul Valéry, Estetyka słowa (wybrane eseje)
Marguerite Yourcenar, Czarny mózg Piranesiego. Konstandinos Kawafis
Zalecany podręcznik:
Literatura francuska. Pod redakcją A. Adam, G. Lerminier, E. Morot-Sir. t. II. Warszawa 1980.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: