Polonista w nowych mediach WH-FP-I-1-PolwMedia
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar oprogramowania komputerowego, stron internetowych, baz bibliograficznych oraz zasobów bibliotecznych, istotnych dla pracy polonisty (i ogólniej - humanisty). Podczas zajęć praktycznych studenci rozwijają umiejętność efektywnego posługiwania się narzędziami takimi jak MS Word, Power Point, Canva, a także zdobywają umiejętności tworzenia własnych stron internetowych. Dodatkowo, przedmiot obejmuje przygotowanie do pisania prac naukowych, ucząc studentów edycji tekstu we właściwym programie.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Udział w zajęciach - 30 godzin
Przygotowanie do zajęć - 15 godzin
Przygotowanie do zaliczenia - 15 godzin
Łącznie 60 godzin = 2 punkty ECTS | W cyklu 2023/24_L: Opis ECTS:
udział w zajęciach - 30 godz. = 1 ECTS
przygotowanie do zajęć, wykonywanie zleconych ćwiczeń - 15 godz. = 0,5 ECTS
przygotowanie do zaliczenia - 15 godz. = 0,5 ECTS
Łącznie: 60 godzin = 2 punkty ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
EU1
Student zna wybrane oprogramowanie wspomagające pracę polonisty.
EU2
Student zna normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej).
EU3
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje.
EU4
Student potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je stosując odpowiednie oprogramowanie.
EU5
Student potrafi stworzyć stronę internetową.
EU6
Student potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych.
EU7
Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą
• Student bardzo dobrze zna wybrane oprogramowanie wspomagające pracę polonisty
• Student bardzo dobrze zna normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej)
• Student bardzo dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje
• Student potrafi bardzo dobrze opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je stosując odpowiednie oprogramowanie
• Student potrafi w pełni samodzielnie stworzyć stronę internetową
• Student bardzo dobrze potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych
• Student jest w pełni gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa
Na ocenę dobrą
• Student dobrze zna wybrane oprogramowanie wspomagające pracę polonisty
• Student dobrze zna normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej)
• Student dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje
• Student potrafi dobrze opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je stosując odpowiednie oprogramowanie
• Student potrafi dobrze stworzyć stronę internetową
• Student potrafi dobrze planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych
• Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa
Na ocenę dostateczną
• Student podstawowo zna wybrane oprogramowanie wspomagające pracę polonisty
• Student podstawowo zna normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej)
• Student podstawowo potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje
• Student potrafi podstawowo opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je stosując odpowiednie oprogramowanie
• Student potrafi podstawowo stworzyć stronę internetową
• Student potrafi podstawowo planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych
• Student jest podstawowo gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: