Nauki pomocnicze filologii polskiej WH-FP-C-NPFP.1
Treści merytoryczne tworzą następujące bloki zagadnieniowe:
- wybrane elementy metodologii pracy umysłowej,
- morfologia i historia książki; rodzaje edycji dzieł literackich,
- opis bibliograficzny książki i wybranych dokumentów piśmienniczych.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student posiada uporządkowaną wiedzę i zna elementarną terminologię z zakresu nauk pomocniczych filologii polskiej. Potrafi w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze. Rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
ECTS:
udział w ćwiczeniach = 30
przygotowanie do ćwiczeń = 30
60 godz./25-30 ≈ 2
Kryteria oceniania
Ocena formująca:
Efekt FP1_W12
Na ocenę niedostateczną (2): student nie posiada uporządkowanej wiedzy. Nie zna elementarnej terminologii z zakresu nauk pomocniczych filologii polskiej
Na ocenę dostateczną (3): student ma ogólnie uporządkowaną wiedzę oraz terminologię z zakresu nauk pomocniczych filologii polskiej
Na ocenę dobrą (4): student posiada dobrze uporządkowaną wiedzę oraz terminologię z zakresu nauk pomocniczych filologii polskiej
Na ocenę bardzo dobrą (5): student posiada bardzo dobrze uporządkowaną wiedzę oraz terminologię z zakresu nauk pomocniczych filologii polskiej
Efekt FP1_U03
Na ocenę niedostateczną (2): student nie potrafi w sposób samodzielny zdobywać informacji naukowych i rozwijać kompetencji badawczych
Na ocenę dostateczną (3): student posiada niepełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych i rozwijania kompetencji badawczych
Na ocenę dobrą (4): student posiada dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych i rozwijania kompetencji badawczych
Na ocenę dobrą (5): student posiada pełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych i rozwijania kompetencji badawczych
Efekt FP1_K01
Na ocenę niedostateczną (2): student nie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Na ocenę dostateczną (3): student w stopniu dostatecznym potrafi zrozumieć potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Na ocenę dobrą (4): student w stopniu dobrym potrafi zrozumieć potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Na ocenę dobrą (5): student w stopniu bardzo dobrym potrafi zrozumieć potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Ocena końcowa:
Na ocenę końcową składają się: oceny ze sprawdzianów pisemnych wiedzy przynależącej do poszczególnych bloków zagadnieniowych oraz obecność i aktywność na zajęciach.
Literatura
1. Bieńkowska Barbara, Chamerska Halina, Zarys dziejów książki, Warszawa 1987.
2. Czachowska Jadwiga, Loth Roman, Bibliografia i biblioteka w pracy polonisty, Wrocław 1977.
3. Czachowska Jadwiga, Loth Roman, Przewodnik polonisty. Bibliografie, słowniki, biblioteki, muzea literackie, Wrocław 1989.
4. Dimnet Ernest, Sztuka myślenia, przeł. Zbigniew Czerniewski, Warszawa 1936.
5. Encyklopedia wiedzy o książce, Wrocław 1974.
7. Hleb-Koszańska Halina, O bibliografii dla niewtajemniczonych, Warszawa 1974.
8. Małunowiczówna Leokadia, Wstęp do filologii klasycznej wraz z metodologią pracy umysłowej i naukowej, Lublin 1960.
9. Rudniański Jarosław, O pracy umysłowej. Cele, metody, organizacja psychiczna, Warszawa 1987.
10. Słownik terminów literackich, pod red. Janusza Sławińskiego, Wrocław 1989 i nast.
11. Starnawski Jerzy, O uniwersyteckim studium dyscyplin filologicznych, Kraków 1993.
12. Starnawski Jerzy, Warsztat bibliograficzny historyka literatury polskiej (Na tle dyscyplin pokrewnych), wyd. 3, Warszawa 1983.
13. Winek Teresa, Nauki pomocnicze literaturoznawstwa, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: