Literatura fachowa WH-FK-M-I-3-LiteFach
Zajęcia bazują na lekturze tekstów reprezentujących różne modele wywodu naukowego od kanonicznego wykładu w modelu Arystotelesowskim, przez skrót (epitome) i polemikę do kwestii związanych z istnieniem systematycznego komentarza.
Omawiane na zajęciach teksty reprezentują różne dyscypliny naukowe od filozofii, przez geografię, botanikę, zoologię, do medycyny.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WG: Student dostrzega i rozumie złożoność problemów związanych z interpretacją tekstu fachowego, specyfikę starożytnej Fachliteratur i zasady pracy nad jej reliktami.
Student rozumie znaczenie literatury fachowej w szerszej kulturze literackiej,
U: Student potrafi dokonać analizy reliktów starożytnej literatury fachowej, wskazać ich dystynktywne cechy, wymiar literacki; w analizie i przekładzie korzysta z odpowiedniej terminologii i odwołuje się do adekwatnej literatury.
K: Student ma świadomość odpowiedzialności ciążącej na interpretatorze i tłumaczu tekstu antycznego.
Kryteria oceniania
Ocena w oparciu o samodzielnie przygotowane opracowanie tekstu długości ca 2 stron editio Teubneriana (3/4 stron editio Kuhn), ustalonych zawczasu z wykładowcą
Literatura
Teksty podano w części szczegółówej.
Ponadto przeznaczone do badań akademickich słowniki greckie i łacińskie
W cyklu 2024/25_Z:
Celem zajęć jest wdrożenie studenta do pracy ze starożytnym tekstem fachowym; w efekcie zajęć student nabywa orientacji w specyfice antycznej Fachliteratur, charakterystycznyc dla tejże konstrukcjach, wywodzie naukowym etc. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: