Nowoczesne metody literaturoznawcze a literatura epok dawnych WH-FK-II-2-NoMeEpD-Z
Zajęcia bazują na lekturze tekstów oryginalnych i relewantnej, tudzież reprezentatywnej dla najważniejszych szkół metodologicznych literatury przedmiotu. Innymi słowy tekst oryginalny czytany jest w oprawie tekstów interpretacyjnych reprezentujących najważniejsze współczesne stanowiska badawcze:
- strukturalizm
- badania intertekstualne
- narratologię
- gender studies
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada pogłębioną znajomość znaczenia pradygmatu meteodologicznego w pracy naukowej. Zdaje sobie sprawę z ograniczeń nakładanych przez przyjęcie określonego stanowiska metodologicznego. Zdaje sobie sprawę z ewolucji paradygmatów i konieczności stałego uzupełniania wiedzy teoretycznej.
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie rozmowy na temat ustalonego wcześniej z wykładowcą dzieła/ fragmentu, z uwzględnieniem teoretycznych kwestii metodologicznych, nowej literatury przedmiotu, etc.
Praktyki zawodowe
Nd.
Literatura
teskty oryginalne:
Homer Odyseja, Iliada
Ajschylos: Oresteja
Eurypides: tragedie
Wergiliusz Eneida, Stacjusz Tebaida, Silius Italicus Punica
Strukturalizm:
T.B.L. Webster The Tragedies of Euripides
D.J. Conacher Euripidean Drama
Intertekstualność:
A.W. Michelini Euripides and the Tragic Tradition
A. Barchiesi Speaking Volumes
T. Ganiban Statius and Virgil
Gender studies:
R. Rehm Marriage to Death
H. P. Foley Female Acts in Tragedy
F.I. Zeitlin Playing the Other
Narratologia:
I. de Jong A Narratological Commentary in the Odyssey
S. Green Disclosure and Discretion in Roman Astrology
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Nd. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: