Dydaktyka nauczania języka łacińskiego i kultury antycznej WH-FK-II-2-MNJŁIKA
Student pozna cele, zakres, strukturę kształcenia klasycznego zawartą w Podstawie programowej, podręcznikowe modele kształcenia językowego, odpowiednie metody kształcenia sprawności językowej ucznia, cel i rodzaje ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych, gramatyczno-stylistycznych, kompozycyjnych, redakcyjnych i ortograficznych, analizy tekstu literackiego i
tekstu kultury, podstawowe modele lekcji, formę scenariusza lekcji, kryteria oceniania wypowiedzi ustnych i pisemnych uczniów różnych etapów edukacyjnych, ewaluację pracy nauczyciela łacinnika, nauczyciela kultury antycznej, możliwości wykorzystania komputera na lekcji języka łacińskiego oraz kultury antycznej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się są zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450 z pózn. zm.)
Kryteria oceniania
warunkiem zaliczenia każdego semestru zajęć jest także obecność na zajęciach (można opuścić 2 jednostki na 30 godzin zajęć), udział w dyskusji, tworzenie samodzielnego konspektu/scenariusza lekcji i/lub przeprowadzenie lekcji symulowanej
Literatura
1. G.D. Fenstermacher, J.F. Soltis, Style nauczania, przeł. K. Kruszewski, Warszawa 2000.
2. L.Cohen, L. Manion, K. Morrison, Wprowadzenie do nauczania, Poznań 1996.
3. Z. A. Kłakówna, Przymus i wolnosc. Projektowanie procesu kształcenia kulturowej kompetencji, Kraków 2003.
4. G. Mietzel, Psychologia kształcenia, Gdańsk 2002.
5. M. Nagajowa, Nauka o języku dla nauki języka, Kielce 1994.
6. K. Ochman, Nauczanie łaciny – immersja czy gramatyka?, „Języki Obce w szkole” 3/2014, s. 54-58.
7. W. Stroh, Łacina umarła, niech żyje łacina, tłum. A. Arndt, Poznań 2013.
8. J. Polakowski, Badania odbioru prozy artystycznej w aspekcie dydaktycznym, Kraków 1980.
9. J. Puzynina, A. Mikołajczuk (red.), Nauka o języku w zreformowanej szkole, Warszawa 2000.
10. B. Way, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, przeł. K. Pankowska, E. Nerwińska, Warszawa 1997.
11. P. Zbróg, Wojna o kształcenie językowe, Kielce 2005.
12. B. Gaj, Linguam Latinam Cognosco. Poznaję język łaciński, Warszawa 2016.
Ponadto: różne podręczniki szkolne do j. łacińskiego.
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
kod zespołu: zajęcia objęte tutoringiem |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: