Analiza dzieła literackiego WH-FK-II-2-AnDzLit-I
Analiza wybranych utworów i wątków literackich, uwzględniająca utwory ważne dla kultury i literatury europejskiej. Zajęcia obejmują lekturę tekstów w językach oryginalnych (język grecki i łaciński) oraz lekturę literatury sekundarnej.
W cyklu 2022/23_Z:
jw |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
Zna na poziomie rozszerzonym specjalistyczną terminologię z zakresu
literaturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych.
Rozumie kluczowe koncepcje i teorie wypracowane na ich gruncie w
stopniu pozwalającym na zintegrowanie perspektyw właściwych dla
kilku dyscyplin naukowych.
Potrafi opracować wyniki własnych badań w zakresie
literaturoznawstwa oraz zaproponować oryginalne rozwiązania
złożonych i nietypowych problemów badawczych.
Jest gotów do wykorzystania swej wiedzy, zainteresowań oraz pasji
do podjęcia praktycznych działań wspierających rozwój kulturalny
swojego środowiska, z uwzględnieniem wymogu przedsiębiorczości.
Kryteria oceniania
Podstawą oceny jest praca semestralna, będąca analizą formalną i treściową wybranego tekstu literackiego. Kryteria oceny pracy.
Aby uzyskać ocenę bardzo dobrą student powinien: analizując wybrany tekst, opierać się na tekście oryginalnym, dowodząc jego bardzo dobrego zrozumienia na poziomie językowym, zastosować metodologię i bardzo sprawnie posługiwać się terminologią literaturoznawczą poznaną na zajęciach; wykazać się gruntowną wiedzą na temat gatunku literackiego, które reprezentuje analizowane dzieło oraz znajomością związanych z nim konwencji formalnych; wykorzystać wiedzę z zakresu historii literatury niezbędną do umieszczenia analizowanego działa w kontekście rozwoju gatunku.
Na ocenę dobrą student powinien: analizując wybrany tekst, opierać się na tekście oryginalnym, dowodząc jego poprawnego zrozumienia na poziomie językowym, poprawnie zastosować metodologię i w miarę sprawnie posługiwać się terminologią literaturoznawczą poznaną na zajęciach; wykazać się wiedzą na temat gatunku literackiego, które reprezentuje analizowane dzieło oraz znajomością związanych z nim konwencji formalnych; odwołać się do wiedzy z zakresu historii literatury niezbędną do umieszczenia analizowanego działa w kontekście rozwoju gatunku.
Na ocenę dostateczną student powinien: analizując wybrany tekst, opierać się na tekście oryginalnym, posiłkując się przy tym istniejącym przekładem polskim, wykazać się znajomością podstawowej terminologii i zasad metodologii poznanej na zajęciach; wykazać się ogólną wiedzą na temat gatunku literackiego, które reprezentuje analizowane dzieło oraz podstawową znajomością związanych z nim konwencji formalnych; wykazać się elementarną wiedzą z zakresu historii literatury niezbędną do umieszczenia analizowanego działa w kontekście rozwoju gatunku.
Student
na ocenę bdb
Zna bardzo dobrze na poziomie rozszerzonym specjalistyczną terminologię z zakresu literaturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych.
Rozumie bardzo dobrze kluczowe koncepcje i teorie wypracowane na ich gruncie w stopniu pozwalającym na zintegrowanie perspektyw właściwych dla
kilku dyscyplin naukowych.
Potrafi bardzo dobrze opracować wyniki własnych badań w zakresie
literaturoznawstwa oraz zaproponować oryginalne rozwiązania
złożonych i nietypowych problemów badawczych.
Jest gotów do wykorzystania bardzo dobrze swej wiedzy, zainteresowań oraz pasji do podjęcia praktycznych działań wspierających rozwój kulturalny
swojego środowiska, z uwzględnieniem wymogu przedsiębiorczości.
na ocenę db
Zna dobrze na poziomie rozszerzonym specjalistyczną terminologię z zakresu literaturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych.
Rozumie dobrze kluczowe koncepcje i teorie wypracowane na ich gruncie w stopniu pozwalającym na zintegrowanie perspektyw właściwych dla
kilku dyscyplin naukowych.
Potrafi dobrze opracować wyniki własnych badań w zakresie
literaturoznawstwa oraz zaproponować oryginalne rozwiązania
złożonych i nietypowych problemów badawczych.
Jest gotów do wykorzystania dobrze swej wiedzy, zainteresowań oraz pasji do podjęcia praktycznych działań wspierających rozwój kulturalny
swojego środowiska, z uwzględnieniem wymogu przedsiębiorczości.
na ocenę dostat.
Zna dostatecznie na poziomie rozszerzonym specjalistyczną terminologię z zakresu literaturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych.
Rozumie dostatecznie kluczowe koncepcje i teorie wypracowane na ich gruncie w stopniu pozwalającym na zintegrowanie perspektyw właściwych dla
kilku dyscyplin naukowych.
Potrafi dostatecznie opracować wyniki własnych badań w zakresie
literaturoznawstwa oraz zaproponować oryginalne rozwiązania
złożonych i nietypowych problemów badawczych.
Jest gotów do wykorzystania w stopniu dostatecznym swej wiedzy, zainteresowań oraz pasji do podjęcia praktycznych działań wspierających rozwój kulturalny swojego środowiska, z uwzględnieniem wymogu przedsiębiorczości.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Zajęcia w TUTORINGU |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: