Seminarium licencjackie WH-FK-I-3-SemLic
Dyskusja nad powstającymi dyplomowymi tak w gronie seminaryjnym, jak i w systemie konsultacji o charakterze bardziej indywidualnym.
Dyskusja nad rzeczywistymi problemami natury praktycznej, od kwestii translacyjnych, przez zagadnienia i metody interpretacyjne, do
problemów związanych z kompozycją argumentacji w pracy naukowej.
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z kategoriami wiedzy niezbędnej do napisania pracy dyplomowej nabycie umiejętności
przeprowadzenie poprawnego dyskursu naukowego na poziomie licencjat oraz umięjętności edytorskich i doskonalenie kompetencji
kulturowo-literackich
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
1) Wyjaśnia zjawiska kulturowe, posługując się terminologią specyficzną dla filologii klasycznej jak i dla całego obszaru studiów
humanistycznych;
2) Cytuje definicje i opisy zjawisk wywodzące się z najważniejszych prądów badawczych nad kulturą, a zwłaszcza kulturą antyczną;
3) Dobiera bibliografię, posługując się bazami danych, katalogami i innymi narzędziami pomocniczymi;
4) Analizuje problemy badawcze, samodzielnie dobiera metodologię i proponuje rozwiązania;
5) Wykorzystuje wskazówki i uwagi opiekuna naukowego;
6) Ustala kryteria analizy problemu, zachowując spójność metodologiczną i korzystając z metod uznanych w filologii klasycznej;
2020/2021
F1_W02: Wyjaśnia zjawiska kulturowe, posługując się terminologią specyficzną dla filologii klasycznej jak i dla całego obszaru studiów
humanistycznych;
F1_W03: Cytuje definicje i opisy zjawisk wywodzące się z najważniejszych prądów badawczych nad kulturą antyczną i językami
klasycznymi.
F1_U03: Dobiera bibliografię, posługując się bazami danych, katalogami i innymi narzędziami pomocniczymi;
F1_U04: Analizuje problemy badawcze, samodzielnie dobiera metodologię i proponuje rozwiązania;
F1_U05: Wykorzystuje wskazówki i uwagi opiekuna naukowego;
F1_U06: Ustala kryteria analizy problemu, zachowując spójność metodologiczną i korzystając z metod uznanych w filologii klasycznej;
F1_K03: Identyfikuje priorytety związane z przygotowywaniem pracy dyplomowej.
F1_K04: Świadomy dylematów naukowych związanych z wykonywaniem pracy filologa, zachowuje ostrożność i krytycyzm w wyrażaniu
opinii;
7) Posługuje się poprawną terminologią naukową;
8) Przeprowadza analizę utworów literackich, zjawisk kulturowych lub językowych, pochodzących ze starożytności, lub późniejszych ale
nawiązujących do antyku;
9) Konstruuje rzeczową i spójną argumentację w formie pisemnej, poddając krytyce wybrane opinie, dowodząc swych tez i wyprowadzając
logiczne i obiektywne wnioski z przesłanek;
10) Świadomy dylematów naukowych związanych z wykonywaniem pracy filologa, zachowuje ostrożność i krytycyzm w wyrażaniu opinii;
11) Ma poczucie potrzeby pogłębiania swoich umiejętności i swej wiedzy;
Literatura
Literatura:
Wybrane, ustalone ze studentami teksty greckie / łacińskie oraz wybrane teksty naukowe wraz z dobraną przez prowadzącego literaturą
sekundarną.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: