Zasady redagowania tekstu WH-F-FW-M-II-1-ZasRT
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=25916 (w cyklu 2021/22_Z)
Zajęcia poświęcone są zagadnieniom związanym z redakcją i korektą tekstów, zarówno polskojęzycznych, jak i włoskojęzycznych. Mają na celu przybliżenie charakteru pracy w wydawnictwie (z wyszczególnieniem etapów przygotowania publikacji oraz charakterystyką zawodów osób biorących udział w tworzeniu publikacji od strony wydawniczej), naukę zasad redakcji tekstu oraz ich praktycznego zastosowania. Pomagają w orientacji w zakresie wydawnictw poprawnościowych i innych pomocy językowych i merytorycznych oraz narzędzi bibliograficznych przydatnych w pracy redaktora.
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Student zna zasady posługiwania się poprawną polszczyzną i rozumie rolę poprawności językowej w pracy filologa, poprawnie identyfikuje błędy językowe w tekstach (FW2_W07).
Student jest przygotowany do wykonywania zawodu tłumacza w zakresie redakcji i korekty tekstu: używa znaków korektorskich w systemie polskim i włoskim, wykorzystuje w praktyce zasady posługiwania się poprawnym językiem, dokonuje redakcji językowej tekstów (FW2_U10).
Student jest gotów do rozpoznawania i rozstrzygania dylematów naukowych i etycznych związanych z wykonywaniem pracy filologa w zakresie redakcji tekstów (FW2_K02).
3 ECTS
30 h – aktywny udział w zajęciach i wykonywanie bieżących ćwiczeń
30 h – przygotowanie do zajęć
15 h – przygotowanie do zaliczenia końcowego
Kryteria oceniania
Ocena ciągła bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności podczas zajęć; projekty i ćwiczenia praktyczne w zakresie redakcji tekstu; testy pisemne podczas zajęć i pisemne zaliczenie końcowe.
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną (3): Student zna zasady posługiwania się poprawną polszczyzną i rozumie rolę poprawności językowej w pracy filologa, dość dobrze identyfikuje błędy językowe w tekstach. Student używa znaków korektorskich, wykorzystuje w praktyce zasady posługiwania się poprawną polszczyzną, dokonuje redakcji językowej tekstów. Student jest gotów do rozpoznawania i rozstrzygania dylematów naukowych i etycznych związanych z wykonywaniem pracy filologa w zakresie redakcji tekstów.
Na ocenę dobrą (4): Student dobrze zna zasady posługiwania się poprawną polszczyzną i dobrze rozumie rolę poprawności językowej w pracy filologa, poprawnie identyfikuje błędy językowe w tekstach i podaje przykłady. Student poprawnie używa znaków korektorskich, właściwie wykorzystuje w praktyce zasady posługiwania się poprawną polszczyzną, dokonuje dobrej redakcji językowej tekstów. Student jest gotów do rozpoznawania i rozstrzygania dylematów naukowych i etycznych związanych z wykonywaniem pracy filologa w zakresie redakcji tekstów.
Na ocenę bardzo dobrą (5): Student bardzo dobrze zna zasady posługiwania się poprawną polszczyzną i bardzo dobrze rozumie rolę poprawności językowej w pracy filologa, w pełni poprawnie identyfikuje błędy językowe w tekstach i podaje przykłady, stosuje poznaną klasyfikację błędów językowych w opisie działań związanych z redakcją tekstu. Student w pełni poprawnie i bez wahania używa odpowiednich znaków korektorskich, właściwie wykorzystuje w praktyce zasady posługiwania się poprawną polszczyzną, dokonuje bardzo dobrej redakcji językowej tekstów. Student jest w pełni gotów do rozpoznawania i rozstrzygania dylematów naukowych i etycznych związanych z wykonywaniem pracy filologa w zakresie redakcji tekstów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: