Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego I (dzieci przedszkolne) WH-F-FW-M-II-1-WLekt
Kurs ten obejmuje pogłębianie wiedzy na temat nauczania i uczenia się języków u dzieci. W trakcie tego kursu zapewniona zostanie kompleksowa analiza dziedziny glottodydaktyki dziecięcej, koncentrując się na teoriach, metodach i praktykach kształtujących proces nabywania języków obcych przez najmłodszych.
W trakcie kursu będziemy badać niezwykły potencjał dzieci do naturalnego i spontanicznego uczenia się nowych języków. Poznamy, w jaki sposób dzieci podejmują proces nabywania języka i jak możemy tworzyć stymulujące środowisko edukacyjne dla nich.
Lekcje będą obejmować szeroki zakres tematów, w tym kreatywne i zabawowe podejścia wykorzystywane do angażowania dzieci w proces nabywania języków, teorie rozwoju poznawczego i językowego u dzieci oraz najlepsze praktyki nauczania języków obcych dzieciom w różnych kontekstach edukacyjnych.
Podczas kursu studenci będą mieli okazję do praktycznego stosowania zdobytej wiedzy poprzez praktyczne zajęcia, zadania grupowe oraz analizę przypadków studialnych. Ponadto zostaną dostarczone narzędzia i zasoby do projektowania programów glottodydaktyki dziecięcej oraz oceny skuteczności strategii nauczania.
W cyklu 2021/22_Z:
Podczas kursu przybliżone zostaną tematy związane z glottodydaktyką dziecięcą. Student nabywa wiedzę odnośnie dydaktyki języka włoskiego jako L1, L2 oraz LS u dzieci do 5. roku życia. Student posiada podstawy, aby pracować z użyciem dydaktyki empirycznej i ludycznej. |
W cyklu 2022/23_Z:
Podczas kursu przybliżone zostaną tematy związane z glottodydaktyką dziecięcą. Student nabywa wiedzę odnośnie dydaktyki języka włoskiego jako L1, L2 oraz LS u dzieci do 5. roku życia. Student posiada podstawy, aby pracować z użyciem dydaktyki empirycznej i ludycznej. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
FW2_W01
Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;
na ocenę dostateczną: student posiada bardzo podstawową znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej
na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość terminologi nauczania języka wloskiego w szkole podstawowej
na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej
FW2_U10
Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;
na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej
na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej
na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej
FW2_K05
Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;
na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami
na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami
na ocenę bardzo dobrą: student posiada bardzo dobrą znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami
Kryteria oceniania
Ocena kursu będzie składać się z dwóch konkretnych części: pierwsza to pisemna praca, a druga obejmuje cotygodniowe i laboratoryjne zadania do wykonania indywidualnie i w grupie.
Literatura
Wykładowca okresowo zapewnia materiały niezbędne do nauki. Brak obowiązkowych zadań domowych.
Balboni P. (2015): Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, UTET.
Diadori P. (2015): Insegnare italiano a stranieri, Mondadori.
Cangià C. (1998): L'altra Glottodidattica, Giunti.
Daloiso M. (2009): La lingua straniera nella scuola dell'infanzia. Fondamenti di glottodidattica, UTET.
Motessori, La scoperta del Bambino, Garzanti.
W cyklu 2022/23_Z:
Wykładowca okresowo zapewnia materiały niezbędne do nauki. Brak obowiązkowych zadań domowych. Balboni P. (2015): Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, UTET. Diadori P. (2015): Insegnare italiano a stranieri, Mondadori. Cangià C. (1998): L'altra Glottodidattica, Giunti. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: