Kuchnia włoska: historia i kultura WH-F-FW-M-I-3-KWlos
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=15844 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=15844 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=15844 (w cyklu 2023/24_Z)
Kurs rekonstruuje najważniejsze momenty jednego z najważniejszych czynników tożsamości włoskiej kultury: kuchni. Począwszy od początków włoskiej kultury kulinarnej będą analizowane jej przemiany, ewolucja i charakterystyka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: OPIS ETCS:
3 punkty (75godzin; 1 punkt ECTS=25 godzin)
udial w zajęciach - 30 godz.
przygotowanie do kolokwia, samodzielna praca w domu - 45 godz | W cyklu 2022/23_Z: OPIS ETCS:
3 punkty (75godzin; 1 punkt ECTS=25 godzin)
udial w zajęciach - 30 godz.
przygotowanie do kolokwia - 45 godz |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Absolwent kursu zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu historii kulinarnej Włoch [F1_W17], potrafi dokonać średniozaawansowanej analizy wybranego tworu cywilizacji obszaru kulturowego Włoch, lokując je przy tym w szerszym kontekście historyczno-kulturowym i wykazując zrozumienie różnych etapów rozwoju kuchni włoskiej [F1_U08], jest świadomy przynależności do europejskiego kręgu kulturowego i współodpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego Włoch w kontekście historii kulinarnej [F1_K05].
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną:
Student posiada dostatecznie rozwiniętą umiejętność jasnego i poprawnego formułowania myśli, budowania argumentacji, którą potrafi ująć w przypisane do dyskursu naukowego formy pisemne
Na ocenę dobrą:
Student posiada dobrze rozwiniętą umiejętność jasnego i poprawnego formułowania myśli, budowania argumentacji
Na ocenę bardzo dobrą:
Student posiada znakomicie rozwiniętą umiejętność jasnego i poprawnego formułowania myśli, budowania argumentacji
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: