Praktyczna nauka języka włoskiego w zakresie sztuki i turystyki WH-F-FW-M-I-2-PNJWs
Materiał leksykalny obejmuje następujące dzieła malarskie i testy dotyczące sztuki i kultury Włoch:
- "Dawid" Michealangelo Buonarotti
- "Madonna dei pellegrini" Caravaggio
- Duomo di Modena
- "Le Storie di San Francesco" Giotto
- "La Nascita di Venere" Sandro Botticelli
- "L'ultima cena" Leonardo da Vinci
- Il Colosseo/La Torre di Pisa
- i principali monumenti e fontane a Roma
- Albergo - reklamacje i problemy w hotelu
- wynajem samochodu we Włoszech
Do kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka włoskiego nabywanych przez Studenta podczas zajęć należą: analiza wybranego dziełą malarskiego; budowanie wypowiedzi na temat wybranej budowli architektonicznej z użyciem słownictwa z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury itd.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Student:
- na poziomie średnio zaawansowanym posiada uporządkowaną wiedzę na temat języka/języków wybranej specjalności, tak w ujęciu diachronicznym, jak i synchronicznym oraz zna stosowną terminologię gramatyczną i leksykalną (F1_W06)
- ma świadomość zmienności języka, w szczególności jego warstwy semantycznej, jak również ewolucji systemów gramatycznych (F1_W13);
- potrafi wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05);
- rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_K01);
- potrafi pracować w zespole (F1_K02).
OPIS ECTS: 2,5 punktu (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny.
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
- ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną;
- ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych, opisów wybranych dzieł ze sztuki i kultury Włoch. W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05).
- ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych oraz opisu wybranych dzieł malarskich czy architektonicznych. W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05).
- ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych oraz opisów np. wybranych dzieł malarskich. W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05).
Metody i kryteria oceniania:
2 testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, przygotowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej wybranego dzieła ze sztuki lub architektury Włoch.
Literatura
Literatura:
Massei G., MAgnatti M., Bellagamba R., L'italiano e la stora dell'arte attraverso 10 capolavori, Edulingua 2016
Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013
Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000
R. Andriuzzi Andriuzzi, l'Italiano dell'arte, Hoepli
Mantovano F., L'italiano dell'Arte, Guerra Edizioni, 1996
M. Biraghi , S. Micheli, Storia dell'archittetura italiana, Einaudi
P. Petrioli, Viaggio nell'arte italiana da Firenze a Roma tra Medioevo e Rinascimento, Hoepli
M. Angelino , E. Ballarin, L'italiano attraverso la storia dell'arte, Edizioni Guerra
Italia mi piace, giornale, Colorful Media
Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę.
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Metody i kryteria oceniania: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych, opisów wybranych dzieł ze sztuki i kultury Włoch. W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05). - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych oraz opisu wybranych dzieł malarskich czy architektonicznych. W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych oraz opisów np. wybranych dzieł malarskich. W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05). Metody i kryteria oceniania: 2 testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, przygotowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej wybranego dzieła ze sztuki lub architektury Włoch. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: