Krytyczna analiza tekstów w praktyce redakcyjnej WH-F-FW-M-I-2-KrAnTe
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest ćwiczenie przez Studentów umiejętności samodzielnej redakcji i korekty różnorodnych gatunkowo tekstów. Podczas zajęć omówione zostaną techniki i zasady redakcyjne, dostosowane do poszczególnych rodzajów pracy edytorskiej.
W cyklu 2021/22_Z:
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest przygotowanie Studentów do samodzielnej redakcji i korekty różnorodnych gatunkowo tekstów. Podczas zajęć omówione zostaną techniki i zasady redakcyjne, dostosowane do poszczególnych rodzajów pracy edytorskiej. |
W cyklu 2023/24_Z:
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Zadaniem zajęć jest przygotowanie Studentów do samodzielnej redakcji i korekty różnorodnych gatunkowo tekstów. Podczas zajęć omówione zostaną techniki i zasady redakcyjne, dostosowane do poszczególnych rodzajów pracy edytorskiej. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Absolwent zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Absolwent zna znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego.
Absolwent potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej.
Absolwent potrafi posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi. Absolwent potrafi w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego.
Absolwent jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego.
2 punkty ECTS ~ 50 godzin pracy
30 godzin - udział w zajęciach
20 godzin - przygotowanie się do zajęć, praca własna nad redakcją tekstów
Kryteria oceniania
Kolokwium końcowe.
Na ocenę bardzo dobrą student:
zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Absolwent zna znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego;
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej;
potrafi posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi oraz w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego;
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Na ocenę dobrą student:
zna na poziomie średniozaawansowanym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Dobrze zna znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego;
potrafi z pomocą mentora organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej;
potrafi w stopniu dobrym posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi oraz w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego;
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Na ocenę dostateczną student:
zna na poziomie dostatecznym pojęcia, teorie i zasady krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej. Rozpoznaje znaki redaktorskie i korektorskie, zasady gramatyczne i ortograficzne języka polskiego;
potrafi z pomocą mentora organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach aktywnego udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej;
potrafi w stopniu dostatecznym posługiwać się znakami korektorskimi i redakcyjnymi oraz w odpowiedni sposób korzystać ze słowników języka polskiego;
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w zajęciach z Krytycznej analizy tekstu w praktyce redakcyjnej przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: