Praktyczna nauka języka włoskiego C2 - komunikacja pisemna WH-F-FW-II-2-JC2kp-Z
Tematy zajęć:
1) wstępna lektura tekstu do streszczenia i analizy;
2) wypracowanie właściwej struktury przygotowywanego tekstu;
3) techniki i procedury argumentacji;
4) redagowanie tekstów prasowych;
5) redagowanie tekstów akademickich;
6) typologia streszczeń;
7) typologie parafrazy;
8) przykłady języka reklamy;
9) redakcja komunikatu prasowego;
10) kontekstualizacja tekstu akademickiego;
11) struktura tekstu akademickiego;
12) techniki lektury tekstu akademickiego;
13) zabiegi syntaktyczne w tekstach akademickich;
14) redakcja streszczenia tekstu akademickiego;
15) redakcja krótkiego abstraktu tekstu akademickiego.
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
FW2_W02 – student zna kluczowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka włoskiego
FW2_W04 – zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim
FW2_W05 – zna zaawansowane metody analizy różnego rodzaju włoskojęzycznych tekstów pisanych
UMIEJĘTNOŚCI:
FW2_U01 – potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
FW2_K04 – jest gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student znakomicie zna kluczowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka włoskiego (FW2_W02), bardzo dobrze zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim (FW2_W04), bardzo dobrze zna zaawansowane metody analizy różnego rodzaju włoskojęzycznych tekstów pisanych (FW2_W05), bardzo dobrze potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW2_U01), jest w pełni gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość (FW2_K04).
Na ocenę dobrą student dobrze zna kluczowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka włoskiego (FW2_W02), dobrze zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim (FW2_W04), dobrze zna zaawansowane metody analizy różnego rodzaju włoskojęzycznych tekstów pisanych (FW2_W05), dobrze potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW2_U01), jest gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość (FW2_K04).
Na ocenę dostateczną student w stopniu dostatecznym zna kluczowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka włoskiego (FW2_W02), w stopniu dostatecznym zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim (FW2_W04), w stopniu dostatecznym zna zaawansowane metody analizy różnego rodzaju włoskojęzycznych tekstów pisanych (FW2_W05), dość dobrze potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW2_U01), jest gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość (FW2_K04).
Literatura
U. Eco, "Come si fa una tesi di laurea. Le materie umanistiche", Milano, Bompiani, 2001.
B. Mortara Garavelli, "Prontuario di punteggiatura", Bari, Laterza, 2003.
R. Gualdo – L. Raffaeli, "Scrivere all’università: pianificare e realizzare testi efficaci", Roma Carocci, 2014.
P. Italia, "Scrivere all’Università. Manuale pratico con esercizi e antologia di testi", seconda edizione, Milano, Mondadori Education, 2014.
C. Giunta, "Come non scrivere: consigli ed esempi da seguire, trappole e scemenze da evitare quando si scrive in italiano", Torino, UTET, 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: