Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego II (dzieci szkolne) WH-F-FW-II-1-WrLekt
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. Kurs kładzie nacisk na opowiadanie bajek na podstawie La Grammatica della Fantasia oraz Morfologii bajki Proppa.
W cyklu 2021/22_L:
Podczas semestralnych zajęć z metodyki, zostaną omówione treści oraz źródła nauczania języka włoskiego jako języka ojczystego, drugiego języka, języka obcego oraz dla uczniów w klasach dwujęzycznych. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zrozumienie różnych metodyk oraz źródeł nauczania języka włoskiego jako języka obcego w szkołach podstawowych.
Uświadomienie istoty stanowiska nauczyciela.
Prowadzący będzie utrwalał temat podjęty na poprzednich zajęciach i wyjaśniał część zagadnień, jeśli nie będą zrozumiałe. Ćwiczenia ustne mające na celu rozpoczęcie dyskusji o roli komponentu nauczania języka włoskiego w szkolnictwie podstawowym.
3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin)
udział w zajęciach - 30 godz.
przygotowanie do kolokwia - 45 godz.
Kryteria oceniania
Każdego tygodnia studenci są zobowiązani do sporządzenia jakiś projektów. Poza cotygodniowymi zajęciami, będą dwa obowiązkowe projekty; napisanie bajki oraz opracowanie jednostki lekcyjnej w języku włoskim dla uczniów szkoły podstawowej.
Cotygodniowe zajęcia: 40%
Projekt nr 2 (napisanie bajki): 60%
FW2_W01
Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;
na ocenę dostateczną: student posiada bardzo podstawową znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej
na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość terminologi nauczania języka wloskiego w szkole podstawowej
na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej
FW2_U10
Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;
na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej
na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej
na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej
FW2_K05
Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;
na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami
na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami
na ocenę bardzo dobrą: student posiada bardzo dobrą znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami
Literatura
Kurs kładzie nacisk na opowiadanie bajek na podstawie La Grammatica della Fantasia oraz Morfologii bajki Proppa.
Spis obowiązkowych lektur:
Rodari: La grammatica della fantasia, red. Einaudi.
Spis zalecanych lektur:
Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi;
Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua;
Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua;
Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI;
Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni;
Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni;
Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore;
Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni;
Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press;
W cyklu 2022/23_L:
Spis zalecanych lektur: Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi; Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua; Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua; Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI; Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni; Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni; Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore; Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni; Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press; |
W cyklu 2023/24_L:
Spis zalecanych lektur: Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi; Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua; Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua; Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI; Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni; Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni; Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore; Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni; Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press; |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Dydaktyka przedmiotowa (metodyka nauczania języka włoskiego: etap przedszkolny) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: