Seminarium przedmiotowe WF-ZPS-SEMP
Celem zajęć jest przedstawienie studentom warsztatu pracy badacza i przygotowanie od strony technicznej do prowadzenia samodzielnie badań naukowych. Przedstawione zostaną zagadnienia związane przygotowaniem raportu z pracy empirycznej, w tym w szczególności przygotowanie pracy magisterskiej. Zaprezentowane zostaną narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu badawczego, w tym m.in. aplikacje służące do zarządzania źródłami bibliograficznymi oraz systemy zarządzania pracą badacza.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/19: | W cyklu 2019/20: | W cyklu 2020/21: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. student zna etapy prowadzenia badań naukowych; .
2 poznał naukowe źródła bibliograficzne;
3. zna standardy tworzenia raportów naukowych, według zaleceń APA 6;
Umiejętności:
4. student potrafi zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA
Kompetencje:
5. analiza i synteza literatury przedmiotu;
6. stawianie hipotez badawczych;
Kryteria oceniania
Metoda oceny: zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie prostego badania korelacyjnego (N=25), wykorzystując narzędzia poznane podczas zajęć, zakończonego raportem zgodnym ze standardami APA w wersji 6.
Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest złożenie raportu z badań, ewentualnie poprawionego raportu w nieprzekraczalnym terminie podanym podczas zajęć.
Ocena bardzo dobra: student potrafi bardzo dobrze zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student nie ma problemu ze sformułowaniem hipotez, dobiera metody badawcze adekwatnie do celu badania. Student sprawnie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii).
Ocena dobra: student potrafi dobrze zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student ma problem ze sformułowaniem hipotez, ale dobiera metody badawcze adekwatnie do celu badania. Student sprawnie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii).
Ocena dostateczna: student potrafi zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student ma problem ze sformułowaniem hipotez oraz dobiera metody badawcze nieadekwatnie do celu badania. Student w podstawowym zakresie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii).
Ocena niedostateczna: student potrafi zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student ma problem ze sformułowaniem hipotez oraz dobiera metody badawcze nieadekwatnie do celu badania. Student w podstawowym zakresie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii).
Opis ECTS (4 pkt)
Udział w zajęciach: 32 h
przygotowanie do zajęć 18 h
czas na przeprowadzenie badań i przygotowanie pracy zaliczeniowej 60 h
Łącznie: 110 h
Praktyki zawodowe
n/d
Literatura
1) Cieciuch J., Harasimczuk J. (2013). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Warszawa: Wydawnictwo Liberi
2) Nęcka E., Stocki R. (2014). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, Kraków: TAiWPN Universitas.
Dodatkowo: literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami badawczymi studenta.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: