Seminarium WF-ZPS-SEM-1
Treści merytoryczne:
1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową.
2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji.
3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych.
4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp.
5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach.
6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe.
7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem.
8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie).
9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny.
10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych).
11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy.
Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze dotyczącym części teoretycznej pracy oraz zastosowanej metodyki badań i analiz statystycznych. Dysertacja pisemna przedstawiona na seminarium, aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Jest zdolny do projektowania badań empirycznych. Umie wyróżnić zmienne i postawić hipotezy. Zna w szerszym zakresie wybrane metody i narzędzia pozwalające na przeprowadzenie badań empirycznych.
Potrafi samodzielnie opracować własne narzędzia badawcze do realizacji zgodnych z tematyką badań empirycznych. Potrafi zastosować techniki statystyczne do interpretacji danych empirycznych.
Jest w stanie interpretować i analizować uzyskiwane wyniki badań własnych, wybierać istotne dla przeprowadzania wywodów treści z dostępnej literatury. Jest kompetentny w przygotowaniu raportu z badań własnych.
Literatura
Literatura
Każdy z magistrantów dobiera literaturę indywidualnie, adekwatnie do zatwierdzonego tematu pracy i omawia ją podczas wygłaszania referatów oraz wykorzystuje podczas pisania pracy.
Wymagania: Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie biernym oraz obecność obowiązkowa na zajęciach seminaryjnych.
1) Brzeziński J. (2002). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: