Psychologia rewalidacyjna WF-ZPS-RW-1
Pojecie niepełnosprawności, dysfunkcjonalnosci, uszkodzeń defektów, pojecie rewalidacji, rehabilitacji ich form i metod oddziaływan, omówienie psychologicznej i spolecznej sytuacji ludzi niepełnosprawnych, czynnik społeczne i psychologiczne determinujace zachowanie i rehabilitację, akceptacja niepełnosprawności, problem kompensacji i zastepczosci uszkodzonych funkcji, zasady oddziaływań rehabilitacyjnych, postawy społeczne jako czynnik kształtujacy miejsce osób niepełnosprawnych wśród nas
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
posiada wiedzę na temat znaczenia procesów i mechanizmów uczenia się oraz wychowania; wie na czym polega odpowiedzialność psychologa i zasady etyki;jest w stanie analizować i interpretować rolę czynników sprzyjających zachowaniom zdrowotnym; rozumie uwarunkowania w zakresie rozwoju psychicznego u osób niepełno - sprawnych; umie dobrać techniki i sposoby pomocy psychologicznej odpowiednie dla danych form dysfunkcjonalnych, potrafi rozpoznać problemy specyficzne dla różnych rodzajów niepełnosprawnych i udzielić odpowiedniej pomocy psychologicznej
Kryteria oceniania
napisanie pracy na uzgodniony ze studentem temat, praca na ocenę bardzo dobrą lub dobrą oprócz przeglądu literatury przedmiotu odniesienie się do badań bądż własnych doświadczeń
Literatura
1.Kowalik St. Psychologia rehabilitacji. W-wa 2007
2. Szczepański J.; Sprawy ludzkie. W-wa 1998
3. Kossakowski Cz., Krause A., Żyta A.; Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia spolecznego. W-wa 2007
4.Obuchowicz I./red./; Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. W-wa 1997
5. Wright B.; Psychologiczne aspekty fizycznego inwalidztwa. W-wa 1983
6. Sęk H./ Społeczna psychologia kliniczna. W-wa 1983
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: