Zaburzenia neurorozwojowe WF-ZPS-N-ZNR
Celem zajęć jest zapoznanie się z genetycznymi i środowiskowymi uwarunkowaniami zaburzeń neurorozwojowych. Studenci będą mogli przyjrzeć się neurofizjologicznemu i behawioralnemu obrazowi neuroróżnorodności oraz trudnościom dzieci i młodzieży w kontekście szkolnym i rodzinnym. Praktycznym aspektem zajęć jest zapoznanie się z miejscem diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz modelem najmniej restrykcyjnej interwencji w pracy nad zachowaniami trudnymi.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
W1: opisuje neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych;
W2: zna symptomy zaburzeń neurorozwojowych;
W3: rozpoznaje środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych;
U1: wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z zaburzeniami neurorozwojowymi;
U2: różnicuje poszczególne neurotypy;
U3: różnicuje techniki w pracy z zachowaniami trudnymi;
K1: zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii;
K2: postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa.
Kryteria oceniania
Efekty W1-3:
- na ocenę 3 (dst.): student opisuje ogólnie neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych; zna osiowe symptomy zaburzeń neurorozwojowych; częściowo rozpoznaje środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych
- na ocenę 4 (db.): student poprawnie opisuje neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych; zna osiowe symptomy zaburzeń neurorozwojowych; rozpoznaje prawidłowo środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych
- na ocenę 5 (bdb): student szczegółowo opisuje neurogenetyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych; zna większość udokumentowanych symptomów zaburzeń neurorozwojowych; wysoce trafnie rozpoznaje środowiskowe uwarunkowania rozwoju zachowań trudnych w zakresie zdolności językowych, wzrokowo-przestrzennych i społecznych
Efekty U1-3:
- na ocenę 3 (dst.): student wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z niektórymi zaburzeniami neurorozwojowych; różnicuje niektóre neurotypy; różnicuje niektóre techniki w pracy z zachowaniami trudnymi
- na ocenę 4 (db.): student wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z większością zaburzeń neurorozwojowych; różnicuje większość neurotypów; różnicuje większość technik w pracy z zachowaniami trudnymi
- na ocenę 5 (bdb): student w pełni trafnie wyznacza rolę diagnozy neuropsychologicznej w opiece nad osobami z zaburzeniami neurorozwojowymi; trafnie różnicuje wszystkie udokumentowane neurotypy; różnicuje wysoce trafnie techniki w pracy z zachowaniami trudnymi
Efekty K1-2:
zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii; postępuje zgodnie z zasadami kodeksu etyczno-zawodowego psychologa.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: