Wykład monograficzny - Psychologia w Biznesie WF-ZPS-N-MON4
Podczas przedmiotu zostaną zaprezentowane zagadnienia z zakresu psychologii i ich możliwe aplikacje w szeroko rozumianym środowisku biznesowym. Samo zaś środowisko biznesowe będzie rozumiane jako miejsce pracy, od jednoosobowej działalności gospodarczej po duże zakłady pracy zatrudniające powyżej 100 000 pracowników. Tematyka zajęć będzie dotyczyć:
1. Co sprzyja budowaniu bliskości (spotkania zdalne vs spotkania na żywo)
2. Czym jest psychologia w biznesie
3. Omówienie pojęcia "Cel" i jego wpływu na motywację
4. Sposoby projektowania działań psychologicznych w praktyce biznesowej
5. W jaki sposób wykorzystać dorobek psychologii klinicznej w biznesie
6. Zarządzanie wydajnością zorientowane na rozwój - różne perspektywy rozmów między pracownikiem i menedżerem
7. Job - crafting - sposób na modelowanie pracy i podnoszenie zaangażowania
8. Zarządzanie zmianą z perspektywy psychologicznej
9. Model Zasoby - Wymagania Pracy - mechanizmy utraty zdrowia i motywacji
10. Komunikacja bez Przemocy
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedzy:
Student pozna teorie psychologiczne, które są aplikowane w szeroko pojętym biznesie. Będzie posiadał wiedzę na temat strategii projektowania interwencji psychologicznych uzależnionych od celu interwencji
umiejętności:
Student będzie posiadał umiejętność projektowania działań psychologicznych podnoszących efektywność pracownika.
kompetencji społecznych:
Student będzie potrafił przeprowadzić rozmowę rozwojową z pracownikiem w oparciu o metodę komunikacji bez przemocy
Kryteria oceniania
Wiedza: student będzie potrafił wykorzystać teorię psychologiczną w celu rozwiązania jakiegoś problemu / wyzwania biznesowego.
Umiejętności: student na bazie teorii psychologicznych będzie potrafił zaprojektować działania / rekomendacje dla pracownika lub menedżera aby rozwiązać problem bizensowy.
Kompetencje społeczne: student będzie potrafił zaprezentować rozwiązanie w sposób profesjonalny i zrozumiały.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: