Konwersatorium: Psychologia Militarna WF-ZPS-N-KPM
Tematy:
1.Główne koncepcje autoprezentacji
2. Obronne i asertywne taktyki autoprezentacyjne
3. Zjawisko internalizacji autoprezentacji
4. Automatyczne i kontrolowane zachowania autoprezentacyjne
5. Zachowania autoprezentacyjne kobiet i mężczyzn
6.Rola lęku społecznego i samooceny w autoprezentacji
7. Rola samoświadomości i sposobu konstruowania Ja w autoprezentacji
8.Efektywność ingracjacji i samopromocji: uwarunkowania i różnice płciowe
9.Autoprezentacja samoutrudnieniowa
10.Autoprezentacja osób z zaburzeniami psychicznymi
11. Autoprezentacja w sytuacji zakłopotania
12. Rola urody i autoprezentacji w kreowaniu atrakcyjności interpersonalnej w związkach intymnych oraz koleżeńskich
13. Autoprezentacja w sytuacji pracy
14. Autoprezentacja w sytuacji randki
15. Autoprezentacja dzieci w wieku przedszkolnym
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Zna podstawowe teorie autoprezentacji
2. Potrafi zidentyfikować podstawowe taktyki autoprezentacyjne
3. Potrafi opisać różnice indywidualne w zakresie autoprezentacji
4.Zna badania dotyczące autoprezentacji
w różnych sytuacjach życiowych
4. Zna badania dotyczące efektywności autoprezentacji
Umiejętności
1. czyta ze zrozumieniem artykuły na temat autoprezentacji
2. identyfikuje zachowania autoprezentacyjne w swoim otoczeniu
3. dostrzega dobre i złe strony autoprezentacji
4. potrafi zaprojektować badania dotyczące autoprezentacji
Kompetencje
1. potrafi prezentować się w atrakcyjny sposób
2. rozumie własne zachowania autoprezentacyjne
3. identyfikuje zachowania autoprezentacyjne u innych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny stacjonarny - test.
Oceny
2 – nie zna podstawowych teorii oraz taktyk autoprezentacyjnych
3 – zna niektóre teorie i taktyki autoprezentacyjne, nie zna badań dotyczących efektywności autoprezentacji
4 – zna teorie, taktyki autoprezentacji oraz część badań dotyczących różnic indywidualnych oraz efektywności autoprezentacji
5 – zna teorie autoprezentacji, rodzaje autoprezentacji i czołowe badania; rozumie metodologię badań oraz ich ograniczenia
Literatura
Stojanowska, E. Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe uwarunkowania. Wydawnictwo UKSW, Warszawa, 2010.
Stojanowska, E. Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej. Wydawnictwo APS, Warszawa, 2002.
Szmajke, A. (1999).Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Wydawnictwo Ursa Consulting, Olsztyn.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: