Seminarium magisterskie WF-ZOB-SEM3
Treści merytoryczne:
1. Pojęcie badania naukowego i poznania naukowego,
2. Ustalenie obszaru badań oraz tematu pracy dyplomowej,
3. Dobór literatury merytorycznej i metodologicznej związanej z tematyką pracy,
4. Układ pracy dyplomowej,
5. Język pracy i logika wywodu naukowego,
6. Sposoby zapisu bibliograficznego, dobór cytatów, sposoby wprowadzenia do tekstu, plagiat,
7. Zmienne i wskaźniki,
8. Określenie celu i przedmiotu badań,
9. Sformułowanie problemów i hipotez badawczych,
10.Metody, techniki i narzędzia badawcze,
11.Badana populacja i dobór próby,
12.Organizacja, przebieg i teren badań,
13.Badania pilotażowe, opracowanie ich wyników,
14.Weryfikacja hipotez i sformułowanie wniosków,
15.Konspekt pracy,
16.Przygotowanie części teoretycznej pracy,
17.Przygotowanie częsci metodologicznej pracy,
18.Przygotowanie częsci badawczej pracy,
19.Ocena merytoryczna i formalna całości pracy.
Metody oceny: Wykonanie konspektu pracy. Merytoryczna i formalna ocena realizacji etapów pisania pracy dyplomowej przez kierujacego seminarium dyplomowym.
Ocena podczas dyskusji nad pracą w trakcie rozmowy egzaminującej.
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
- Wiedza: student dostrzega wielorakie związki między elementami środowiskowymi,
- Umiejętności: student sporządza proste raporty oraz wytyczne do ekspertyz na podstawie zebranych danych. Potrafi krytycznie oceniać informacje o środowisku.
- Kompetencje: student dba o rzetelność i wiarygodność swojej pracy.
ECTS:
udział w seminarium - 20
samodzielna lektura tekstów - 40
realizacja badań pilotażowych - 40
czas na napisanie części pracy - 20
napisanie konspektu pracy - 30
suma godzin 150 [150:30(25)=5]
liczba ECTS - 5
Kryteria oceniania
Ocena końcowa zawiera ocenę stopnia zaawansowania pracy oraz ocenę z prezentacji tematu pracy i stopnia jego rozpoznania w dostępnej literaturze.
Literatura
1. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997.
2. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
4. Krajewska A.: Statystyka dla pedagogów, Białystok 1997.
5. Żebrowski W.: Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006.
6. Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Kraków 2005.
7. Banderowski R.: Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2006.
8. Apanowicz J.: Metodologia badań, Toruń 2003.
9. Zendrowski R.: Praca magisterska: Jak pisać i obronić?- wskazówki metodyczne, Warszawa 2004.
10.Krajewski M.: Vademekum autora i wydawacy prac naukowych, Włocławek 2001.
oraz odpowiednio do wybranego i uzgodnionego z kierującym seminarium dyplomowym tematu pracy dyplomowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: