Podstawy zrównoważonego rozwoju WF-ZOB-PZR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
K_W03 - Student zna historię Ziemi oraz charakteryzuje procesy biosfery, tłumaczy uwarunkowania geologiczne, geomorfologiczne i klimatyczne funkcjonowania przyrody
K_W06 - Student opisuje przyrodę jako zbiór wartości poznawczych, ekonomicznych, estetycznych i edukacyjnych
K_W07 - Student zna rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego dla funkcjonowania człowieka; rozumie związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawno-ekonomicznymi
K_W08 - Student wykazuje znajomość podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii z obszaru nauk przyrodniczych oraz rozwoju tych dyscyplin i stosowanych w nich metod badawczych
K_W09 - Student opisuje problemy zagrożeń cywilizacyjnych w skali globalnej, regionalnej i lokalnej oraz zrównoważonego rozwoju
K_W10 - Student identyfikuje, klasyfikuje i analizuje zagrożenia prawidłowego funkcjonowania poszczególnych komponentów środowiska; zna i używa podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie kontroli, analizy i ograniczania zanieczyszczeń środowiska
K_W12 - Student wyjaśnia procesy OOŚ i systemy zarządzania środowiskiem w organizacjach
K_W13 - Student klasyfikuje technologie pozyskiwania energii odnawialnej
K_W14 - Student potrafi wymienić organizacje w Polsce zajmujące się wspieraniem finansowym projektów z zakresu ochrony środowiska; konstruuje wnioski o fundusze na wspieranie projektów z zakresu ochrony środowiska
K_W16 - Student zna podstawowe regulacje prawne dotyczące ochrony środowiska i ochrony przyrody
K_U02 - Student korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym (angielskim)
K_U03 - Student użytkuje komputer w zakresie koniecznym do wyszukiwania informacji, komunikowania się, organizowania i wstępnej analizy danych, sporządzania raportów i prezentacji wyników
K_U04 - Student komunikuje się z otoczeniem społeczno-gospodarczym (różnymi podmiotami) w formie werbalnej i pisemnej
K_U05 - Student korzysta z informacji źródłowych w języku polskim i angielskim (np. mapy, fotografie, wywiad, Internet, czasopisma fachowe) prowadzi analizy, syntezy, podsumowania, krytyczne oceny i poprawne wnioskowania
K_U09 - Student stawia poprawne hipotezy dotyczące przyczyn zaistniałych sytuacji/zagrożeń oparte na logicznych przesłankach
K_U12 - Student potrafi przygotować ustną prezentację szczegółowych zagadnień z zakresu ochrony środowiska i edukacji środowiskowej oraz uczestniczyć w ukierunkowanej dyskusji z wykorzystaniem języka naukowego
K_U15 - Student określa zagrożenia zdrowotne i środowiskowe
K_K08 - Student wykazuje zrozumienie dla potrzeb innych ludzi oraz konieczności kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym racjonalnego gospodarowania zasobami środowiskowymi w skali lokalnej, regionalnej i globalnej
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w wykładzie: 40 godz.
przygotowanie i referowanie prac domowych: 50 godzin
suma godzin: 90 [90/30(25)=3]
liczba ECTS: 3
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: