Ekologia behawioralna WF-ZOB-EB
Treści merytoryczne: Wykład poświęcony jest przedstawieniu zagadnień związanych z wyjaśnieniem ewolucji rozmnażania płciowego i jego ekologicznych konsekwencji. Zaprezentowane zostaną hipotezy wyjaśniające powstanie i rozpowszechnienie w świecie żywym tego sposobu rozmnażania. Szczegółowo omówione zostaną koszty rozmnażania płciowego, w tym w szczególności konsekwencje doboru płciowego. Wykład zakończony zostanie prezentacją ekologicznych skutków rozmnażania płciowego ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności biologicznej widzianej jako konsekwencja tego sposobu rozmnażania.
Metody oceny: Ocena na podstawie obecności i aktywności studentów na zajęciach.
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza
EK 1 - student zapoznaje się się z podstawami ewolucyjnego wyjaśnianie zachowanie zwierząt.
EK 2 - student zna hipotezy dotyczące zachowania zwierzęcia w środowisku abiotycznym oraz w relacjach z innymi osobnikami: tego samego i innego gatunku, tej samej i przeciwnej płci, spokrewnionych i niespokrewnionych.
Umiejętności
EK 3 - student rozumie znaczenie doboru naturalnego w wyjaśnianiu zachowań zwierząt. Potrafi poprawnie sformułować problem z tego zakresu.
EK 4 - student zdaje sobie sprawę z ograniczeń tej metody, w szczególności w stosunku do wyjaśniania zachowań ludzi.
Kompetencje:
EK 5 - student jest w stanie samodzielnie znaleźć ewolucyjne wyjaśnienie napotkanego zachowania zwierząt.
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]
udział w zajęciach: 30 godz.
przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz.
przygotowanie referatu: 15 godz.
przygotowanie do egzaminu: 45 godz.
suma godzin: 120 [120/30(25)=4]
liczba ECTS: 4
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: