WM: Teoria rozmytego śladu WF-R-PS-WMTRS
1. Koncepcje teoretyczne bezpośrednio poprzedzające rozwój teorii rozmytego śladu.
2. Dane eksperymentalne, które zakwestionowały wcześniejsze teorie, natomiast dają się wyjaśnić w ramach teorii rozmytego śladu (np. niezależność pamięci i rozumowania, intuicyjna natura dojrzałego rozumowania)
3. Główne założenia początkowej wersji teorii.
4. Zastosowania teorii rozmytego śladu w badaniach fałszywej pamięci i podatności na sugestie.
5. Zastosowania teorii rozmytego śladu w badaniach nad sądami i podejmowaniem decyzji.
6. Zastosowania teorii rozmytego śladu w badaniach rozwoju funkcji pamięciowych.
7. Modyfikacje i nowe obszary zastosowań teorii rozmytego śladu.
8. Nowe teorie powstałe z inspiracji teorią rozmytego śladu.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student nazywa i definiuje główne założenia teorii rozmytego śladu. Potrafi wskazać główne obszary zastosowania teorii rozmytego śladu.
ECTS: 1 pkt
15 godzin zajęć
10 godzin zapoznanie z literaturą
5 godzin przygotowanie do egzaminu
Kryteria oceniania
Wykład problemowy i konwersacyjny.
Egzamin testowy z najważniejszych informacji na temat teorii rozmytego śladu oraz opracowanie wybranego artykułu.
Literatura
Brainerd, C. J., & Reyna, V. F. (2002). Fuzzy-trace theory: Dual processes in memory, reasoning, and cognitive neuroscience. Advances in Child Development and Behavior, 28, 49-100.
Brainerd, C. J., Reyna, V. F., & Kneer, R. (1995). False-recognition reversal: When similarity is distinctive. Journal of Memory and Language, 34, 157-185.
Brainerd, C. J., Reyna, V. F., & Mojardin, A. H. (1999). Conjoint recognition. Psychological Review, 106, 160–179.
Reyna, V.F. & Brainerd, C. J. (1995). Fuzzy-trace theory: An interim synthesis. Learning and Individual Differences, 7, 1-75.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: