WM: Psychologia polityczna WF-R-PS-WMPP
1. Orientacje polityczne – lewica vs prawica, ideologie, identyfikacja polityczna - próba zbudowanie meta modelu
2. Kultura polityczna, wartości
3. Postpolityka, personalizacja polityki, marketing polityczny
4. Ruchy społeczne, polityka protestu
5. Terroryzm
6. Jawne vs utajone postawy polityczne
7. Metody badawcze - sondaże a wyniki wyborcze
8. Metody badawcze - pośrednie pomiary w polityce
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
W02 właściwości i kierunki rozwoju narzędzi w psychologii politycznej
W04 teorie psychologiczne, socjologiczne i innych nauk podstawowych, które stały się podwaliną psychologii politycznej
W05 rolę osoby zajmującej się komunikacją społeczną, jako podmiotu wpływającego na opinię publiczną
K04 odpowiedzialnego pełnienia roli osoby zajmującej się psychologią polityczną, przy zachowaniu zasad etycznych, rozwijając dorobek zawodu
Kryteria oceniania
Praca pisemna - projekt badania dotyczącego psychologii politycznej
Literatura
Converse, P.E. (1964). The nature of belief systems in mass publics. In D. E. Apter (Ed.), Ideology and discontent (s. 206-261). London, Free Press of Glenco
Cwalina, W., Falkowski, A. (2005). Marketing polityczny: Perspektywa Psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Dalton, R.J., Klingemann H.-D. (2010). Zachowania polityczne. Warszawa: PWN
Edelman, M. (1964). The Symbolic Uses of Politcs. University of Illinois Press.
Heywood, A. (1997). Ideologie polityczne. Warszawa: PWN
Maliszewski, N.E. (2008).Jak zaprogramować wyborcę. Warszawa: Difin.
Markowski, R., Cześnik, M., Kotnarowski, M. (2015). Demokracja, gospodarka, polityka. Warszawa: Scholar
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: